Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Enerji İletim Hatları | ENE230 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİM, İLETİM VE DAĞITIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru cevap, sunum |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. İlker TOSUN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ÇİLLİYÜZ |
Amaç |
Bu dersin amacı, kendini elektrik alanında gelistirmek isteyen ögrencilere enerji dagıtımı konusunda bilgilendirmektir. |
Ders İçeriği |
Orta gerilim hatları ve sebekeleri. Normlastırılmıs gerilim kademeleri ve ekonomik isletme geriliminin tayini. Dagıtım hatlarında hat iletken kesitinin ısınma ve mukavemet esasına göre tayini. Hat arızaları. Boyuna ve enine gerilim düsümü hesabı. Hat iletken kesitinin kısa devre akımına göre hesabı. Ekonomik hat iletken kesitinin tayin usulleri. Çift taraftan beslenen hatlarda güç kompanzasyonu ve kesit hesapları. Enerji kaybı hesapları. |
Ders Kaynakları |
Elektrik Enerjisi Üretimi İletimi ve Dağıtımı
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Enerji İletim Hatları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
3 | Kısa İletim Hatları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
3 | Kısa İletim Hatları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
3 | Kısa İletim Hatları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
3 | Kısa İletim Hatları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
6 | Orta Uzunluktaki İletim Hatları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
6 | Orta Uzunluktaki İletim Hatları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
8 | Konuların Genel Tekrarı | Sözlü |
6 | Orta Uzunluktaki İletim Hatları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
6 | Orta Uzunluktaki İletim Hatları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
6 | Orta Uzunluktaki İletim Hatları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
6 | Orta Uzunluktaki İletim Hatları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
13 | Uzun İletim Hatları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
13 | Uzun İletim Hatları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kısa iletim hatlarının hesaplamalarını yapabilir | |||
Orta uzunluktaki iletim hatlarının hesaplamalarını yapabilir | |||
Uzun iletim hatlarının hesaplamalarını yapabilir | |||
Enerji iletim hatlarının çeşitlerini bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kısa iletim hatlarının hesaplamalarını yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Orta uzunluktaki iletim hatlarının hesaplamalarını yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Uzun iletim hatlarının hesaplamalarını yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Enerji iletim hatlarının çeşitlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |