Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hidrojen Enerjisi | ENE219 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİM, İLETİM VE DAĞITIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ÇİLLİYÜZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, 21. yüzyılın enerjisi olarak kabul edilen hidrojen enerjisi ile ilgili temel kavramları,hidrojen üretim yöntemlerini, hidrojen teknolojisini, ilgili emniyet tedbirleri ve bu teknolojideki gelişmeler ile birlikte kavrayan, uygulama alanları konusunda bilgi sahibi bireyler yetiştirmektir. |
Ders İçeriği |
Hidrojenin özellikleri, hidrojen üretim teknikleri, çeşitli enerji kaynaklarından hidrojen üretimi, biyolojik yöntemlerle hidrojen üretimi, hidrojenin kullanım alanları, hidrojen emniyeti,hidrojenin depolanması ve taşınması, hidrojen enerjisi sistemleri,çevresel faktörler, ulusal ve uluslar arası yaklaşımlar. |
Ders Kaynakları |
Fuel Cell Fundamentals, Ryan O’Hayre, Suk-Won Cha, Whitney Colella, Fritz B. Prinz
Krishnan R ,, Robert M, Stuart L, Güneş Hidrojen Üretimi Springer, 2008 Ke L, Chunshan S, Velu S, Hidrojen ve Syngas Üretim ve Arıtma Teknolojileri Wiley 2010 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Klasik ve yenilenebilir enerji kaynakları | Ders |
2 | Güneş, rüzgar, su, jeotermal, biyoyakıt vb. yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı | Ders |
3 | Hidrojen enerjisi ve kullanım alanları | Ders |
4 | Hidrojenin keşfi, hidrojen atomunun fiziksel ve kimyasal özellikleri | Ders |
5 | Hidrojenin yakıt olarak özellikleri | Ders |
6 | Hidrojenin üretim yöntemleri | Ders |
7 | Hidrojenin depolanması ve taşınması | Ders |
8 | Hidrojen teknolojileri | Ders |
9 | Hidrojen yakıt pilleri | Ders |
9 | Hidrojen yakıt pilleri | Ders |
11 | Hidrojen enerjisinin diğer enerji türleriyle kombinasyonu | Ders |
12 | Hidrojen enerjisinin avantajları ve dezavantajları | Ders |
13 | Hidrojen enerjisinin geleceği | Ders |
13 | Hidrojen enerjisinin geleceği | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler hidrojenin üretim yöntemlerini bileceklerdir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenciler hidrojenin depolanma yöntemlerini bileceklerdir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin nasıl çalıştığını bileceklerdir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin enerji üretim sürecindeki gerekli hesaplamaları yapabileceklerdir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler hidrojenin üretim yöntemlerini bileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler hidrojenin depolanma yöntemlerini bileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin nasıl çalıştığını bileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin enerji üretim sürecindeki gerekli hesaplamaları yapabileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |