Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Organizasyonu ve Atölye Çalışmaları | MET219 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Mecit KARADAĞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Mecit KARADAĞ |
Amaç |
Mesleki bir konuda yapılacak çalışmayı organize edebilme ve iş akışını yönlendirme tekniğinin öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
Konu belirleme, teorik araştırma, çalışma programının hazırlanması, uygulama. |
Ders Kaynakları |
Öğretim elemanının ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2019 - 2020 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 15 | 1 | 15 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 163 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,39 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders İşlenişi Hakkında Bilgi ve Konu Belirleme | |
2 | Konu Belirleme Çalışması | Ders |
3 | Teorik Hazırlık | Ders |
3 | Teorik Hazırlık | Ders |
5 | Yapılacak Çalışmaların Belirlenmesi ve Çalışma Programının Oluşturulması | |
7 | Uygulama | Laboratuar |
7 | Uygulama | Laboratuar |
8 | Ara Sınav, Uygulama | Laboratuar |
7 | Uygulama | Laboratuar |
7 | Uygulama | Laboratuar |
7 | Uygulama | Laboratuar |
12 | Sonuçların Değerlendirilmesi | |
13 | Sonuçların Değerlendirilmesi ve Rapor Hazırlama | Ders |
14 | Sunum |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Araştırma tekniğinin öğretilmesi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yapılacak çalışmada iş akışını belirleyebilme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Program dahilinde çalışma | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Belirlenen konu ile ilgili uygulama bilgisi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma tekniğinin öğretilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yapılacak çalışmada iş akışını belirleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Program dahilinde çalışma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Belirlenen konu ile ilgili uygulama bilgisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |