Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Isıl Sistemler | MET237 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim-Laboratuvar uygulamaları |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Pınar UYAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Enerji biliminin temelleri, genel mühendislik tararım basamakları, sistem optimizasyonu, ekonomik analiz, termodinamik modelleme, ısıl modelleme, ekserji analizi ve eşanjörler tasarımını öğretmek. |
Ders İçeriği |
Enerji biliminin temelleri, genel mühendislik tararım basamakları, sistem optimizasyonu, ekonomik analiz, termodinamik modelleme, ısıl modelleme, ekserji analizi ve eşanjörler tasarımı. |
Ders Kaynakları |
ders notları
Introduction to thermal systems engineering, Moran - Shapiro - Munson - Dewitt, Wiley |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 1 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,24 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
7 | Enerji ve kontrol-hacmi analizleri | |
3 | Entalpi, entropi, ideal gazlar ve proses özellikleri | |
4 | Entropi: tersinebilir ve tersinemez sistemler, ısı akışı ve mekanik iş ilişkisi | |
6 | Termodinamik dönüşümler | |
5 | Soğutma ve ısı pompaları | |
1 | Temel kavramlar: iş, enerji, entropi, ısı, sıcaklık, ısının iletim mekanizmaları | |
8 | Vize sınavı | |
2 | Termodinamiğin birinci yasası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Exerji analizi ve eşanjörler tasarımını bilmek | |||
Termodinamik modelleme ve ısıl modelleme yapabilmek | |||
Enerji biliminin temellerini öğrenmek | |||
Sistem optimizasyonu ve ekonomik analiz yapmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Exerji analizi ve eşanjörler tasarımını bilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Termodinamik modelleme ve ısıl modelleme yapabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Enerji biliminin temellerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sistem optimizasyonu ve ekonomik analiz yapmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |