Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Deney Tasarımı | MET234 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin deney tasarımının temel kavram ve ilkelerini, tasarım çeşitlerini, varyans analizi ve deneme ortalamaları arası çoklu karşılaştırma yöntemlerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Deney tasarımının temel kavram ve ilkeleri , Rastgele Deney Tasarımı,Tek yönlü varyans analizi modeli ve ANOVA tablosu,Tek yönlü varyans analizi modelinin varsayımlarının incelenmesi ve artık analizi,Deneme ortalamaları arasındaki anlamlı farklar için çoklu karşılaştırma yöntemleri, İki yönlü varyans analizi modeli ve ANOVA tablosu,Faktöriyel Tasarımlar,Üç yönlü varyans analizi modeli ve ANOVA tablosu,2k Tasarımları |
Ders Kaynakları |
1.Şenoğlu B, and Acıtaş, Ş. İstatistiksel Deney Tasarımı Sabit Etkili Modeller. Nobel Yayın Dağıtım, 2010
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,24 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Deney tasarımının temel kavram ve ilkeleri | |
2 | Tamamen Rastgele Deney Tasarımı | Ders |
3 | Tek yönlü varyans analizi modeli ve ANOVA tablosu | Tartışmalı Ders |
4 | Tek yönlü varyans analizi modelinin varsayımlarının incelenmesi ve artık analizi | |
5 | Deneme ortalamaları arasındaki anlamlı farklar için çoklu karşılaştırma yöntemleri, | |
6 | Tamamlanmış Rastgele Bloklar Tasarımı | |
7 | İki yönlü varyans analizi modeli ve ANOVA tablosu | |
8 | İki yönlü varyans analizi modeli ve ANOVA tablosu, Ara sınav | Ders Problem Çözme |
9 | Latin Kareler Tasarımı | |
10 | Greko Latin Kareler Tasarımı | |
11 | Faktöriyel Tasarımlar | |
12 | Üç yönlü varyans analizi modeli ve ANOVA tablosu | |
13 | a*b ve a*b*c Faktöriyel Tasarımları | |
14 | 2k Tasarımları, Final Sınavı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Deney tasarımının temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
ANOVA ortalamaları arasında çoklu karşılaştırmalar yapabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tamamlanmış rasgele bloklar tasarımını uygulayabilme, İki yönlü varyans analizi modelini kurup ANOVA tablosunu hesaplayabilme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Tek yönlü varyans analizi modelini kurup ANOVA tablosunu hesaplayabilme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tamamen rastgele deney tasarımını uygulayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Deney tasarımının temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
ANOVA ortalamaları arasında çoklu karşılaştırmalar yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tamamlanmış rasgele bloklar tasarımını uygulayabilme, İki yönlü varyans analizi modelini kurup ANOVA tablosunu hesaplayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tek yönlü varyans analizi modelini kurup ANOVA tablosunu hesaplayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tamamen rastgele deney tasarımını uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |