Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Cevher Hazırlama | MET104 | 2 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Cevher hazırlamanın tanımı, tarihçesi ve öneminin öğretilmesi Cevher hazırlamada temel kavramların öğretilmesi Boyut küçültmede temel kavramlar, kanunlar ve kullanılan cihazların öğretilmesi Klasifikayonun tanımı ve kullanılan cihazların öğretilmesi Cevher hazırlama devrelerinin öğretilmesi |
Ders İçeriği |
Cevher hazırlamanın tanımı, tarihi ve cevher hazırlamayı gerektiren nedenler Numune alma, numune azaltma, hesaplamalar,stoklama,harmanlama Boyut küçültmenin tanımı, amaçları, boyut küçültme oranı,kırma kanunları Kırma işlemi tanımları ve kırıcıların sınıflandırılması,primer kırıcılar Sekonder ve tersiyer kırıcılar Eleme ve Kırma devreleri,Öğütmenin tanımı ve öğütme hesaplamaları Öğütme cihazları , Klasifikasyon işlemi ve cihazların tanımı Klasifikasyon performansı ve öğütme değirmen tasarımı ,Cevher hazırlama devre tasarımı |
Ders Kaynakları |
Ders notları Cevher Hazırlama, Necati Yıldızı
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 11 | 1 | 11 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 7 | 21 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 3 | 7 | 21 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Cevher hazırlamanın tanımı, tarihi ve cevher hazırlamayı gerektiren nedenler | Ders |
2 | Numune alma, numune azaltma, hesaplamalar,stoklama,harmanlama | |
4 | Boyut küçültmenin tanımı, amaçları, boyut küçültme oranı,kırma kanunları | |
4 | Boyut küçültmenin tanımı, amaçları, boyut küçültme oranı,kırma kanunları | |
5 | Kırma işlemi tanımları ve kırıcıların sınıflandırılması,primer kırıcılar | Ders |
6 | Sekonder ve tersiyer kırıcılar | Ders |
7 | Eleme ve Kırma devreleri | |
8 | Ara sınav, Eleme ve Kırma devreleri | Ders Problem Çözme |
9 | Öğütmenin tanımı ve öğütme hesaplamalar | Ders |
10 | Öğütme cihazları | Ders |
11 | Klasifikasyon işlemi ve cihazların tanımı | Tartışmalı Ders |
12 | Klasifikasyon performansı ve öğütme değirmen tasarımı | Ders |
13 | Cevher hazırlama devre tasarımı | |
14 | Genel özet ve uygulama çalışmaları, Final sınavı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğru numune almayı tanımlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Cevher hazırlama ile ilgili temel kavramları tanımlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Boyut küçültme cihazlarını tanımlar | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tane boyut ve elek-metal dengesi dağılımlarını hazırlar | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Klasifikasyon cihazlarını tanımlar ve performansını belirler | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğru numune almayı tanımlar | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 0 | 5 | 4 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Cevher hazırlama ile ilgili temel kavramları tanımlar | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 0 | 5 | 4 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Boyut küçültme cihazlarını tanımlar | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 0 | 5 | 4 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Tane boyut ve elek-metal dengesi dağılımlarını hazırlar | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 0 | 5 | 4 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Klasifikasyon cihazlarını tanımlar ve performansını belirler | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | - | 5 | 4 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |