Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Termal İletkenlik | MET232 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim-Laboratuvar uygulamaları |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Pınar UYAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, bilhassa elektrikle çalışan cihazların, kullanıldığı yerler ve sıcaklık, korozyon gibi ortamsal etkileşimlerin malzeme üzerindeki etkisini de göz önüne alarak, kullanım amacına uygun malzeme üretimi için, üretim proses parametreleri ile değiştirilebilen ve çalışma performaslarını etkileyen termal özelliklerinin etkilerinin belirlenmesi amacıyla tüm termal iletkenlik prensiplerinin ve ölçüm yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Termal özelliklerinin etkilerinin belirlenmesi amacıyla kullanılan tüm termal iletkenlik prensipleri ve ölçüm yöntemleri |
Ders Kaynakları |
ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 20 | 1 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
4 | Kristal Kafesteki Atomik Titreşimler | |
5 | Bağlanma Karakteristikleri, Kristal Kusurlar | |
12 | Anizotropik Termal İletkenlik | |
8 | Ara Sınavı | |
9 | Isı Kapasitesi ve Ölçümü | |
11 | Termal Iletkenlik ve Ölçüm Yöntemleri | |
3 | Malzemelerin Termal Özelliklerine Giriş | |
2 | Malzeme Proses -Yapı-Özellik-Performans İlişkisi | |
13 | Metalik, Seramik, Polimerik ve Kompozit Malzeme Uygulama Örnekleri | |
6 | Metallerde, Seramiklerde Termal Iletim modelleri | |
10 | Termal Genleşme ve Ölçümü | |
13 | Metalik, Seramik, Polimerik ve Kompozit Malzeme Uygulama Örnekleri | |
7 | Polimerler ve Kompozitlerde Termal Iletim modelleri | |
1 | Metalik, Seramik, Polimerik, Kompozit Malzemeler Uygulama Alanları ve Özellikleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Malzemelerin kullanım yerlerinde istenen fiziksel özelliklerin kavranması | |||
Metalik, Seramik, Polimerik, Kompozit Malzemelerin termal iletkenlik Uygulamalarınının bilinmesi | |||
Hangi malzeme özelliğinin hangi üretim yöntemi ile elde edilebileceğinin öğrenilmesi | |||
Ileri teknoloji malzemeler Için termal özelliklerin önemi & malzeme proses -yapı-özellik-performans ilişkisinin kurulması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Malzemelerin kullanım yerlerinde istenen fiziksel özelliklerin kavranması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Metalik, Seramik, Polimerik, Kompozit Malzemelerin termal iletkenlik Uygulamalarınının bilinmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Hangi malzeme özelliğinin hangi üretim yöntemi ile elde edilebileceğinin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ileri teknoloji malzemeler Için termal özelliklerin önemi & malzeme proses -yapı-özellik-performans ilişkisinin kurulması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |