Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Teknik Resim | MET247 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAPLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenciye teknik resim dilinin öğretmek, bu dille nesnelerin görüşlerini çıkarmasını sağlamak, eksik verilen görünüşleri tamamlamak ve görünüşe göre tasarım, tasarıma göre görünüşleri okumasını öğretmektir. Ayrıca nesnelerin yatay ve düşey kesitini almak, ölçülendirme yapmak ve perspektif çizme tekniklerini anlayarak çizmesini sağlamaktır. Böylece öğrencilerin üç boyutlu düşünme, kavrama, bunu kâğıt üzerine aktarma ve kâğıt üzerindeki iki boyutlu çizimleri üç boyutlu analiz etmesi sağlanacaktır. |
Ders İçeriği |
Derste, çizim gereçlerinin doğru kullanımı ve çizim kuralları ile çizim tekniği ve ölçekli çizim, iki boyutlu (plan-kesit-görünüş) çizim, çizim üzerinde ölçülendirme ve bilgilendirme, algılama, anlatma ve okuma becerilerinin kazandırılmasına yönelik çalışmalar gerçekleştirilmektedir. |
Ders Kaynakları |
Açıklamalı ve Uygulamalı Teknik Resim, Yıldırım Ertürkan, 7.Baskı, Savaş Yayınları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 10 | 20 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, teknik resmin tanımı ve önemi. Malzeme Listesi | |
2 | Teknik resimde kullanılan gereçlerin tanıtılması, çizim hazırlıklarının anlatılması, Çizim teknikleri | |
3 | Yazı, çizgi, ölçek, kâğıt normları | |
4 | Basit Geometrik Şekillerin Çizimleri | Ders |
5 | Temel Geometrik Şekillerin Çizimleri | |
6 | İz Düşüm Çeşitleri ve Çizimleri | Ders |
6 | İz Düşüm Çeşitleri ve Çizimleri | Ders |
8 | Ara Sınavlar, Çizim Uygulamaları | Ders |
9 | Temel Görünüş Çıkarma Yöntemleri ve Çizimleri | |
10 | Basit Cisimlerin Temel Görünüş Çizimleri | |
11 | Kesit alma kuralları, türleri ve uygulamaları | Ders |
12 | Perspektifin tanımı ve çeşitleri | |
12 | Perspektifin tanımı ve çeşitleri | |
14 | Basit geometrik cisimlerin perspektif çizimleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İz düşüm ve görünüş çıkartmayı, kesit almayı ve ölçülendirmeyi bilir | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Alanı ile ilgili resimleri anlar ve uygular | Sunum / Seminer | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ölçeklendirme, Standart Çizgi ve Çeşitleri bilir ve uygular | Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Teknik resmin ortak bir dil olduğunu bilir. Teknik resimde kullanılan malzemeleri ve kullanımlarını bilir | Sözlü Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Geometrik çizimleri bilir ve uygular. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İz düşüm ve görünüş çıkartmayı, kesit almayı ve ölçülendirmeyi bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanı ile ilgili resimleri anlar ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ölçeklendirme, Standart Çizgi ve Çeşitleri bilir ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Teknik resmin ortak bir dil olduğunu bilir. Teknik resimde kullanılan malzemeleri ve kullanımlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Geometrik çizimleri bilir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |