Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kaplama Teknolojisi | MET252 | 3 | 4 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAPLAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAPLAN |
Amaç |
Metalurji ve araştırmalarında yaygın olarak kullanılan yüzey kaplama tekniklerini tanıtmak, bu tekniklerin gerekli olduğu uygulamaları, uygulanma şekillerini ve verilerin nasıl değerlendirileceğini öğretmek. |
Ders İçeriği |
Yüzey Kaplama Özellikleri ve İlgili Kavramlar, Yüzey Tekniklerini (Isıl İşlem, Termokimyasal, Elektrolitik, Termal, Buhar Biriktirme Yöntemi, Yüzey Modifikasyon Tekniklerinin Karşılaştırılması, Yüzey Tekniklerinin Seçimi, Yöntemlerin Performans ve Uygulama Çıktılarının Verilmesi |
Ders Kaynakları |
• Lech Pawlowski, The Science and Eng. of Thermal Spray Coatings, John Wiley-Sons, 1995
• Engineering Thin Films and Nanostructures with İon Bieams, Ed. Emile Knystautas, Taylor-Francis, 2005
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 3 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 4 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yüzey Kaplama Teknolojisine Giriş | Ders |
2 | Yüzey Mühendisliğinde Önemli Kavramlar, Yüzey Tanımı | Ders |
3 | Yüzey işlemlerinin sınıflandırılması | Ders |
4 | Isıl İşlem Yüzey Modifikasyonu | |
5 | Termokimyasal yüzey modifikasyonları | |
6 | Termal Sprey Kaplama Teknolojisi | |
7 | Elektrolitik Kaplama Prosesler | |
8 | Kimyasal buhar biriktirme | |
9 | Fiziksel buhar biriktirme | |
10 | İnce film uygulamaları | Ders |
11 | Lazer yüzey işlemleri | Ders |
12 | Yüzey Modifikasyon Tekniklerinin Karşılaştırılması | Ders |
13 | Kaplama yöntemi seçim kriterleri | Ders |
14 | Kaplamaların uygulanması ve performansı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yüzey kavramını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yüzeylerin malzeme ömrünü arttırmada önemini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yüzey özelliklerini geliştirici teknikleri analiz eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Teknolojilerin kullanım sahalarına yönelik seçim yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yüzey işlemlerinin kullanım yerine göre seçimini yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yüzey kavramını öğrenir. | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
Yüzeylerin malzeme ömrünü arttırmada önemini bilir. | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | ;
Yüzey özelliklerini geliştirici teknikleri analiz eder. | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | ;
Teknolojilerin kullanım sahalarına yönelik seçim yapar. | 1 | 2 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | ;
Yüzey işlemlerinin kullanım yerine göre seçimini yapar. | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 2,4 | 2,6 | 3,4 | 4 | 4,2 | 3,6 | 3,4 | 3,8 | 3,8 | 3,2 | 3,2 | 4 | 4 | 4,6 | 3,8 |