Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Kimya | KİM107 | 1 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ |
Amaç |
Bilim ve teknolojinin her dalında yer alan kimyanın temel kavramlarının öğrencilere öğretimini amaçlar |
Ders İçeriği |
Madde ve Özellikleri, Atom ve atomun yapısı, periyodik tablo, Kimyasal Reaksiyonlar, Sıvılar, Katılar, Gazlar |
Ders Kaynakları |
1.Genel Kimya: Prensipler ve Modern Uygulamalar, Petrucci, R.H.; Harwood, W.S.; Herring, F.G.; Madura, J.D., 9. Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, 2007. Cimya, Chang, R.,9. Baskıdan Çeviri, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 2007.
2. İnternet ve ders notları Genel Kimya, İlkeler Ve Modern Uygulamalar, 1 Ve 2, Petruccı, Harwood, Herrıng ,Tahsİn Uyar, Serpil Aksoy, Palme Yayıncılık,975-8624-43-1,Ankara, 2002 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 8 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kimya Bilimi, maddenin Sınıflandırması | |
2 | Maddenin Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri | |
3 | Atomlar, Atom Teorisi, Atomun Yapısı, Atom Numarası, Kütle Numarası ve İzotoplar | |
4 | Bileşik formüllerinin yazılmaları ve isimlendirilmeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
5 | Kimyasal denklemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
6 | Mol kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
7 | Bileşiklerin adlandırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav- Kimyasal Bağlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
9 | Kimyasal reaksiyonlar, kimyasal reaksiyonlara dayalı hesaplamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
10 | Çözeltilerin Derişimleri | |
11 | Asitler-Bazlar | |
12 | Gazlar ve önemli gaz yasaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
13 | Moleküller Arası Kuvvetler, Sıvılar ve Özellikleri, Katılar | |
14 | Gazlar ve Gazların Basıncı, Gazların Kanunlar, İdeal Gaz Denklemi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Moleküller Arası Kuvvetler, Sıvılar ve Özellikleri, Katılar | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Asitler-Bazlar | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kimyasal reaksiyonlara dayalı hesaplamaları yapabilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Gazlar, sıvılar ve katıların özelliklerini kavrama | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Periyodik cetvel yardımıyla maddelerin çeşitli özeliklerini öğrenerek tanıma ve kavrama | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moleküller Arası Kuvvetler, Sıvılar ve Özellikleri, Katılar | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 0 | 5 | 5 | - | 0 | 0 | 0 |
Asitler-Bazlar | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 0 | 5 | 5 | - | 0 | 0 | 0 |
Kimyasal reaksiyonlara dayalı hesaplamaları yapabilme | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 0 | 5 | 5 | - | 0 | 0 | 0 |
Gazlar, sıvılar ve katıların özelliklerini kavrama | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 0 | 5 | 5 | - | 0 | 0 | 0 |
Periyodik cetvel yardımıyla maddelerin çeşitli özeliklerini öğrenerek tanıma ve kavrama | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 4 | 5 | - | 0 | 0 | 0 |