Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tahribatsız Muayeneler | MET208 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Mecit KARADAĞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Malzeme, imalat ve kullanım şekline bağlı olarak yapıya zarar vermeden uygulanabilecek kontrol yöntemlerini tanıtmak ve hasarı zamanında tespit edebilecek muayene yöntemlerini göstermek. |
Ders İçeriği |
Tahribatsız muayene yöntemi (TMY) çeşitleri.Temel prensipleri. Gözle Muayene, manyetik parçacık testi. Girdap akımı muayenesi. Penetran testi. Ultrasonik test. Radyografik test. Yüzey kopyası ile mikro kontrol, nötron radyografisi. Optik holografi ile kontrol, floroskobik kontrol Akustik emisyon yöntemi. Termografi yöntemi. D görüntü sistemi ile yüzey kontrolü. Hangi parça ve malzemelere hangi yöntemin kullanıldığı. Tahribatsız muayene yöntemlerinin avantaj ve dezavantajları. |
Ders Kaynakları |
2.Topuz A., Tahribatsız muayeneler, Yıldız Üniversitesi yayını, İstanbul, 1993. [2] Savaşkan T., 2007, Malzeme Bilgisi ve Muayenesi, Celepler Matbaacılık, Trabzon, ISBN 978-9944- 0068-0-4
1.The American Society for Nondestructive Testing (www.ndt.net), Kaynaklar 2. A. Topuz, Tahribatsız Muayeneler, Istanbul 1993 Ders notları, internet |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 4 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 8 | 16 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tahribatsız muayene yöntemleri, prensipleri ve uygulama alanları ve kullanım amaçları | |
2 | Gözle Muayene Yöntemi | |
3 | Mikroskop İle Muayene Yöntemi | |
4 | Radyografik Muayene | |
5 | Sıvı Penetran Yöntemi | |
6 | Ultrasonik Muayene Yöntemi | |
7 | Manyetik Parçacık Yöntemi | |
8 | Ara Sınavlar, Manyetik Parçacık Yöntemi | Ders |
9 | Girdap Akım Yöntemi | |
10 | Akustik Emisyon Yöntemi | |
11 | Termografi yöntemi | |
12 | Tahribatsız muayene yöntemlerinin avantaj ve dezavantajları | |
13 | Tahribatsız muayene uygulamaları | |
14 | Ödev ve rapor sunumları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tahribatsız muayene uygulaması yapabilir ve sonuçları yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tahribatsız malzeme muayene yöntemlerinin nasıl kullanılacağını ve kullanılma amaçlarını öğrenmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tahribatsız malzeme muayene yöntemlerinin uygulama alanlarını bilmek ve sınıflandırabilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tahribatsız muayene yöntemlerinin avantajlarının ve dezavantajlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tahribatsız muayene uygulaması yapabilir ve sonuçları yorumlayabilir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | - | - | 3 | - | - | 4 | 4 | 5 | - | - |
Tahribatsız malzeme muayene yöntemlerinin nasıl kullanılacağını ve kullanılma amaçlarını öğrenmek. | 5 | 4 | - | 5 | - | - | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | - | - |
Tahribatsız malzeme muayene yöntemlerinin uygulama alanlarını bilmek ve sınıflandırabilmek. | 5 | 5 | 5 | - | 4 | - | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | - | |
Tahribatsız muayene yöntemlerinin avantajlarının ve dezavantajlarını bilir. | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | - | - | 3 | - | - | 4 | 4 | 5 | - | - |