Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Refrakterler ve Endüstri Fırınları | MET229 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste, öğrencilere refrakter malzemelerin özellikleri, türleri ve üretimi, monolitik refrakterler, izolasyon refrakterleri hakkında bilgi verilecektir. Çeşitli endüstriyel uygulamalarda metallerin üretiminde kullanılan fırınlar tanıtılarak fırınların teknolojik tasarım açısından sınıflandırılması, fırın verimliliği, ısı kayıpları ve ısının geri kazanılması konuları incelenecektir. Fırın ve refrakterlerin çevreye olan etkileri verilecektir. |
Ders İçeriği |
Fırınlar ve kullanım alanları Fırınların sınıflandırılması, dikey, yatay ve döner fırınlar Fırın malzemelerinin seçimi ve üretimi Ergitme, pişirme ve ısıl işlem fırınları, ısının geri kazanımı Yüksek fırın, konverter, elektrik ark fırınları ve refrakterleri Şekilli, şekilsiz ve prefabrik refrakterlerin üretimi ve özellikleri Silika, şamot ve yüksek alumina esaslı refrakterlerin üretimi ve özellikleri Zirkon, karbon ve silisyum karbür katkılı refrakterlerin üretimi ve özellikleri MgO, CaO, MgO-CaO, kromit, fosterit esaslı refrakterlerin üretimi ve özellikleri Fırın verimliliği, fırın tasarım metotları Fırınların kontrolu ve güvenlik, salınımlar ve çevresel etkileri |
Ders Kaynakları |
Industrial and process furnaces, Peter Mullinger and Barrie Jenkins, 2008, Elsevier, Burlington, U.S.A., ISBN: 978-0-7506-8692-1
Handbook of industrial refractories technology, principles, types, properties and applications, Stephen C. Carniglia and Gordon L. Barna, 1992 Noyes publications, Westwood, New Jersey, U.S.A., ISBN: 0-8155-1304-6 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, fırınlar ve kullanım alanları | Ders |
2 | Fırınların sınıflandırılması, dikey, yatay ve döner fırınlar | |
3 | Fırın malzemelerinin seçimi ve üretimi | |
4 | Ergitme, pişirme ve ısıl işlem fırınları, ısının geri kazanımı | |
5 | Yüksek fırın, konverter, elektrik ark fırınları ve refrakterleriı | |
7 | Şekilli, şekilsiz ve prefabrik refrakterlerin üretimi ve özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Şekilli, şekilsiz ve prefabrik refrakterlerin üretimi ve özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Silika, şamot ve yüksek alumina esaslı refrakterlerin üretimi ve özellikleri | |
10 | Zirkon, karbon ve silisyum karbür katkılı refrakterlerin üretimi ve özellikleri | |
11 | MgO, CaO, MgO-CaO, kromit, fosterit esaslı refrakterlerin üretimi ve özellikleri | |
12 | Fırın verimliliği, fırın tasarım metotları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | Fırınların kontrolu ve güvenlik, salınımlar ve çevresel etkileri | Ders |
13 | Fırınların kontrolu ve güvenlik, salınımlar ve çevresel etkileri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çeşitli sektörlerde kullanılan fırınların tasarımında dikkate alınacak parametreleri irdeleyebilmek | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
.Fırınlar ve refrakterlerle ilgili olarak verilen bir konuyu ve/veya endüstrideki bir uygulamayı inceleyerek yazılı ve sözlü olarak sunmak, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Fırınlarda kullanılan refrakterlerin seçimi, üretimi ve kalite kontrolü konularını ana hatlarıyla tanımlamak, | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Fırınların endüstriyel uygulamalarda malzemelerin üretimindeki önemini açıklayabilmek, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Fırınları ve refrakterlerle ilgili temel kavramları tanımlayabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çeşitli sektörlerde kullanılan fırınların tasarımında dikkate alınacak parametreleri irdeleyebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
.Fırınlar ve refrakterlerle ilgili olarak verilen bir konuyu ve/veya endüstrideki bir uygulamayı inceleyerek yazılı ve sözlü olarak sunmak, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Fırınlarda kullanılan refrakterlerin seçimi, üretimi ve kalite kontrolü konularını ana hatlarıyla tanımlamak, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Fırınların endüstriyel uygulamalarda malzemelerin üretimindeki önemini açıklayabilmek, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Fırınları ve refrakterlerle ilgili temel kavramları tanımlayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |