Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kaynak Teknolojisi | MET221 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAPLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste ergitme esaslı kaynak yöntemleri ve koruyucu atmosfer altında kaynak yapma yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Gaz Ergitme (Oksi-Gaz) Kaynağı, Gaz ergitme kaynağının tanımı, endüstrideki yeri ve önemi, Gaz ergitme kaynağında kullanılan takım, avadanlıklar ve gazlar, Kaynak pozisyonları, Elektrik Ark Kaynağı, Elektrik ark kaynağı ve kaynak makinaları, Elektrotlar, Kaynak pozisyonları, Gazaltı (Mig-Mag) Kaynağı, Gazaltı kaynak makineleri ve gaz regülatörleri, Torç görev ve yapısı, Gaz korumalı tungsten (Tig) Kaynağı, Gazaltı makineleri ve makine ayarları, Kullanım alanları, Tungsten elektrot çeşitleri, Dolgu kaynağı, Farklı cins metalleri kaynatmak, |
Ders Kaynakları |
1.Kaynak Teknolojisi El Kitabı, Anık, S., Anık, E. S ve Vural, M; 1993; Birsen Yayınevi, İstanbul 2.Kaynak Tekniği El Kitabı, Gedik Eğitim Vakfı, S. ANIK
3.Kaynak Teknolojisi El Kitabı, Erdinç Kaluç, cilt 1, TMMOB, 2004 4. Eryürek, İ. B., Bodur, O ve Dikicioğlu, A. 1996; Kaynak Teknolojisinin Esasları, Birsen Yayınevi, İstanbul 5.İnternet |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 6 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 4 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,27 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kaynak çeşitleri ve sınıflandırılması | |
2 | Oksi-gaz kaynağının tanımı, Endüstrideki yeri ve önemi, Oksi-Gaz kaynağında kullanılan takım ve avadanlıklar | |
3 | Oksi-gaz kaynağında kullanılan gazlar, kaynak alevi ve genel kontroller | |
4 | Isının kaynak parçası üzerindeki tesiri, Kaynak uygulamaları, Kaynak pozisyonları, | |
5 | Elektrik ark kaynağı, Elektrik ark kaynağı güvenlik kuralları, | |
6 | Elektrik ark kaynak makineleri, Elektrotlar, | |
7 | Gazaltı (MIG/MAG) kaynağı, Gazaltı kaynak makineleri, Gaz regülatörleri, | |
8 | Ara Sınavlar | |
7 | Gazaltı (MIG/MAG) kaynağı, Gazaltı kaynak makineleri, Gaz regülatörleri, | |
10 | Regülatör montaj kuralları, Tel sürme makaralarının uygun seçimi ve baskı ayarının yapılması, | |
11 | TIG Kaynağı | |
12 | Lazer Kaynağı | |
13 | Kaynak Muayene Yöntemleri | Beyin Fırtınası |
14 | Ödev ve rapor sunumları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gaz ergitme kaynağı yapabilir. Elektrik ark kaynağı yapabilir. Gazaltı (MIG/MAG) kaynağı yapabilir. Gaz korumalı (TIG) kaynağı yapabilir. | Sözlü Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Lazer kaynağını bilir. | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kaynak muayene yöntemlerini bilir. Uygun kaynak makinelerini, kaynak elektrotlarını, kaynak pozisyonlarını, kaynak gerilimini seçebilir. | Sunum / Seminer | Küçük Grup Tartışması Seminer İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Kaynak çeşitlerini sınıflandırır. Uygun malzeme için uygun kaynak metodunu bilir ve uygular. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gaz ergitme kaynağı yapabilir. Elektrik ark kaynağı yapabilir. Gazaltı (MIG/MAG) kaynağı yapabilir. Gaz korumalı (TIG) kaynağı yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Lazer kaynağını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kaynak muayene yöntemlerini bilir. Uygun kaynak makinelerini, kaynak elektrotlarını, kaynak pozisyonlarını, kaynak gerilimini seçebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kaynak çeşitlerini sınıflandırır. Uygun malzeme için uygun kaynak metodunu bilir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |