Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İstatistiksel Proses Kontrol | MET230 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAPLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Kalite ve proses kontrolünün istatistiksel temellerini ve uygulama araçlarını öğretmek. |
Ders İçeriği |
Kalite kontrolünde veri analizi, toleranslar ve spesifikasyonlar, değişkenlik, ana kütle ve örneklem, histogram, Pareto diyagramı, normal dağılım ve uygulamaları, süreç yeterliliği, proses yeteneği, nitelik ve nicelikler için X-R, X-S, p, np, c ve u grafikleri oluşturulması ve yorumlanması, deney tasarım yöntemleri, Taguchi yöntemi ile deney tasarımı. |
Ders Kaynakları |
Kalite kontrol /Excel destekli, Prof. Dr. Mustafa Akkurt , Birsen yayınevi,2002.
Kalite kontrol /Excel destekli, Prof. Dr. Mustafa Akkurt , Birsen yayınevi,2002. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Toleranslar ve spesifikasyonlar | |
3 | Değişkenlik | Beyin Fırtınası |
4 | Normal dağılım ve uygulamaları | |
4 | Normal dağılım ve uygulamaları | |
7 | Süreç yeterliliği | |
7 | Süreç yeterliliği | |
8 | Ara sınavlar | |
9 | X-R Grafikleri ve yorumlanması | |
9 | X-R Grafikleri ve yorumlanması | |
11 | X-S Grafikleri ve yorumlanması | |
12 | P ve Np Grafikleri ve yorumlanması | |
12 | P ve Np Grafikleri ve yorumlanması | |
14 | C ve U Grafikleri ve yorumlanması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İstatistiksel proses kontrol araçlarını kullanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Süreçteki değişkenliklerin nedenlerini tespit eder. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Süreçteki değişkenlikleri ipk araçlarıyla takip eder. | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Süreçlerin ortalamasını ve standart sapmasını hesaplar. | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kalite kontrolünün istatistiksel esaslarını bilir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İstatistiksel proses kontrol araçlarını kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Süreçteki değişkenliklerin nedenlerini tespit eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Süreçteki değişkenlikleri ipk araçlarıyla takip eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Süreçlerin ortalamasını ve standart sapmasını hesaplar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kalite kontrolünün istatistiksel esaslarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |