EN
  • Anasayfa
  • MET116 Demir Dışı Metaller (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MET116 - Demir Dışı Metaller
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Demir Dışı Metaller MET116 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
METALURJİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ
Ders Veren
Amaç

Derste, mühendislik malzemeleri olarak demir dışı alaşımların yapıları, özellikleri ve uygulamaları hakkında bilgi verilecektir. Bu dersin amacı, önemli demir dışı alaşımların yapı ve özellikleri öğrencilere tanıtılarak mühendislik tasarımları için malzeme seçiminde karar verebilme yeteneğini ve yeterliliğini kazandırmaktır. Ders aynı zamanda ilgili konularda daha ayrıntılı araştırmaların gerçekleştirilmesi için temel oluşturulmasını sağlayacaktır.

Ders İçeriği

Aluminyumun, Bakır ve alaşımları, Bronzlar (Cu-Sn, Cu-Al, Cu-Si, Cu-P,Cu-Be Cu-Ni-Zn alaşımları), Magnezyum, Çinko, Titanyum ve alaşımları , üretimi, alaşımlandırmanın etkisi, alaşımlarının ısıl işlemleri, Yüksek Sıcaklık Alaşımları - Yüksek sıcaklık kullanımı için gerekli özellikler - Yüksek sıcaklık çelikleri, Yüksek Sıcaklık Alaşımları - Fe-Ni esaslı süper alaşımlar - Ni esaslı süper alaşımlar, Refrakter metaller ve alaşımları

Ders Kaynakları Structure – Property Relations in Nonferrous Metals.” A. M. Russell and K. L. Lee, Wiley Interscience, 2005, 500+ pages, ISBN: 0-471-64952-X
Habashi, F., ‘ Handbook of Extractive Metallurgy’ Volume 1, 2, 3, and 4. WILEY-VCH, 1997 Butts, A.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 97
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,80
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş,Demir Dışı Metallerin Özellikleri ve Önemi Ders
2 Bakır Üretimi; Bakırın Özellikleri ve Endüstriyel Önemi
3 Bakırın Pirometalurjisi (Bakır Cevherinin Düşey Fırında,Reverber Fırınında ve Püskürtmeli Fırında İzabesi) Bakırın Konverter İşlemi
4 Kurşun ve çinkonun metalurjisi
6 Hafif metallerin üretimi Tartışmalı Ders
6 Hafif metallerin üretimi Tartışmalı Ders
6 Hafif metallerin üretimi Tartışmalı Ders
8 Ara sınav, Ni ve Sn metalurjisi Ders
9 Ni ve Sn metalurjisi Tartışmalı Ders
10 Aluminyumun fiziksel , kimyasal özellikleri ve önemi
11 Magnezyumun fiziksel , kimyasal özellikleri ne önemi Ders
12 Ti mun şekillendirilmesi ve önemi Ders
13 Süper alaşımlar
14 Diğer metallerin endüstriyel uygulamaları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Demir dışı metal üretimi alanında çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Demir dışı metal üretimine yönelik problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Demir dışı metal üretimi alanında çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. - 2 3 - 3 - 3 3 - - - - - - -
Demir dışı metal üretimine yönelik problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır. - 2 3 - 2 - 2 3 - - - - - - -