Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematiksel Kavram Yanılgıları | MAT324 | 6 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Figen UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerinin karşılaştıkları matematiksel zorlukları ve sahip oldukları kavram yanılgılarını anlamak ve çözüm önerisi geliştirmektir. |
Ders İçeriği |
Kavram yanılgısı nedir?, Ne değildir? Matematiksel kavram yanılgılarının sebepleri ve çözüm yolları Matematiksel kavram yanılgılarının belirleme teknikleri Öğrencilerin üslü ve köklü sayılar konusundaki kavram yanılgıları Grafik okuma, yorumlama ve oluşturma hakkındaki kavram yanılgıları Fonksiyon kavramına ilişkin zorluklar Sonsuzluk kavramına ilişkin zorluklar Limit ve süreklilik ile ilgili yanılgılar Türev kavramına ilişkin zorluklar İntegral kavramına ilişkin zorluklar Lineer cebir ile ilgili yanılgılar Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin yanılgılar |
Ders Kaynakları |
Özmantar, M. F., Bingölbali, E. & Akkoç, H. (2010). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Pegem Akademi, Ankara.
Argün, Z., Arıkan, A., Bulut, S. & Halıcıoğlu, S. (2014). Temel Matematiksel Kavramların Künyesi. Gazi Kitapevi, AnkaraAnkara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2016 - 2017 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kavram yanılgısı nedir? | Ders |
2 | Matematiksel kavram yanılgılarının sebepleri ve çözüm yolları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Matematiksel kavram yanılgılarının belirleme teknikleri | Tartışmalı Ders |
4 | Üslü ve köklü sayılar konularındaki öğrenme güçlükleri | Tartışmalı Ders |
5 | öğrencilerin grafik okuma, yorumlama ve oluşturmaya ilişkin kavram yanılgıları | Tartışmalı Ders |
6 | fonksiyon konusunun öğreniminde yaşanan zorluklar | Tartışmalı Ders |
7 | sonsuzluk kavramına ilişkin zorluklar | Tartışmalı Ders |
8 | arasınav | Problem Çözme |
9 | limit ve süreklilik konularında kavram yanılgıları ve çözüm önerileri | Tartışmalı Ders |
10 | türev kavramına ilişkin öğrenme zorlukları | Tartışmalı Ders |
11 | integral kavramına ilişkin öğrenme zorlukları | Tartışmalı Ders |
12 | lineer cebir ile ilgili kavram yanılgıları | Tartışmalı Ders |
13 | ölçme ve değerlendirmenin kavram yanılgıları açısından incelenmesi | Tartışmalı Ders |
14 | dönemin değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Matematiksel kavram yanılgılarının sebeplerini ve çözüm yolarını yollarını inceler | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı öğrenme alanlarındaki kavram yanılgılarını belirler | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı öğrenme alanlarındaki kavram yanılgılarını gidermenin yollarını araştırır | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematiksel kavram yanılgılarının sebeplerini ve çözüm yolarını yollarını inceler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı öğrenme alanlarındaki kavram yanılgılarını belirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı öğrenme alanlarındaki kavram yanılgılarını gidermenin yollarını araştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |