Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) | PFE301 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | çevrimiçi |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Eylem ORUÇ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Emre Burak GÜNGÖR |
Amaç |
Bu dersin genel amacı, öğrencilerin program geliştirme, öğretim ilke ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, edindiği bilgiyi meslek hayatlarına uygulamaya dönük beceriler kazanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Temel Kavramlar Öğretimin İlkeleri Öğrenme ve öğretme kuramları Öğretim modelleri/yaklaşımları Öğretim stratejileri Düşünme Becerileri Öğretim Yöntemleri Öğretim Teknikleri Tartışma Teknikleri Kavram Öğretim Teknikleri Bireysel Öğretim teknikleri Sınıf dışı öğretim teknikleri Grupla Öğretim Teknikleri Ders Planı Hazırlama |
Ders Kaynakları |
Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 1994.
Mehmet Arslan, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 2007 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersle ilgili bilgiler, tanışma ve temel kavramlar | Tartışmalı Ders |
2 | Program Geliştirme Süreci-Amaçlar ve İçerik | Tartışmalı Ders |
3 | Program Geliştirme Süreci- Öğretme-Öğrenme süreci-Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
4 | Öğretme ve öğrenme ilkeleri | Tartışmalı Ders |
6 | Öğretme ve öğrenme stratejileri | Tartışmalı Ders |
6 | Öğretme ve öğrenme stratejileri | Tartışmalı Ders |
9 | Öğretim yöntem ve teknikleri | Tartışmalı Ders |
9 | Öğretim yöntem ve teknikleri | Tartışmalı Ders |
10 | Öğretim etkinliklerinin planlanması | Tartışmalı Ders |
10 | Öğretim etkinliklerinin planlanması | Tartışmalı Ders |
12 | Öğretim hizmetinin niteliğine etki eden faktörler | Tartışmalı Ders |
13 | Öğretmen yeterlilikleri | Tartışmalı Ders |
14 | Final Sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme. | |||
Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |