Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Analiz I | MAT101 | 1 | 4 + 2 | 7,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Esra KAYA |
Ders Veren | Doç. Dr. Esra KAYA |
Amaç |
Doğal sayılar, rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve reel sayı cümleleri, lineer nokta cümlelerinin özelikleri, elementer fonksiyonlar, dizi kavramlarını tanımak, dizilerin ve fonksiyonların limitini ve sürekliliğini incelemek, türev kavramını tanımak, kartezyen ve kutupsal koordinatlarda eğri çizimini yapmak. |
Ders İçeriği |
Doğal sayılar, rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve reel sayı cümleleri, lineer nokta cümlelerinin özelikleri, elementer fonksiyonlar, diziler, dizilerin ve fonksiyonların limiti, süreklilik, türev, kartezyen ve kutupsal koordinatlarda eğri çizimi |
Ders Kaynakları |
Balcı, Mustafa; Matematik Analiz, Ank Üni. Fen Fak. Yayınları, No 142, Ankara.
Binali Musayev, Murat Alp, Nizami Mustafayev; Teori ve çözümlü Problemlerle Analiz I-II, Tek Ağaç Eylül Yay. 2003, Ankara. Hacısalihoğlu,H. Hilmi; Temel ve Genel Matematik (Cilt 1), Ertem Basın ve Yayın 2003, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Doğal sayılar, rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve reel sayı cümleleri, lineer nokta cümlelerinin özelikleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Tamlık aksiyomu, genişletilmiş reel sayılar ve kompleks sayılar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Elementer fonksiyonlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Diziler, alt diziler, yakınsak diziler, alt limit ve üst limit , Cauchy dizileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Fonksiyonların limiti | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Süreklilik, düzgün süreklilik, sürekli fonksiyonların özelikleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Türev | |
8 | Türev alma kuralları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Yüksek mertebeden türev ve diferensiyel | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Diferensiyel hesabın temel teoremi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Limitlerde belirsiz şekiller ve diferensiyel | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Fonksiyonların diferensiyel hesabı yöntemleriyle araştırılması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Kartezyen koordinatlarda eğri çizimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Kutupsal koordinatlarda eğri çizimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Lineer nokta kümeleri ve fonksiyonları tarif eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Dizi kavramını bilir ve dizilerin limitini bulur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Fonksiyonların limitini, sürekliliğini hesaplar ve sürekli fonksiyonların özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Türev formüllerini ispatlar ve diferensiyellenebilir fonksiyonların özelliklerini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Türev yardımı ile fonksiyonların özelliklerini inceler ve eğri çizimi yapar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lineer nokta kümeleri ve fonksiyonları tarif eder. | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 |
Dizi kavramını bilir ve dizilerin limitini bulur. | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 |
Fonksiyonların limitini, sürekliliğini hesaplar ve sürekli fonksiyonların özelliklerini bilir. | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 |
Türev formüllerini ispatlar ve diferensiyellenebilir fonksiyonların özelliklerini açıklar. | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 |
Türev yardımı ile fonksiyonların özelliklerini inceler ve eğri çizimi yapar. | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 |