Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Lineer Cebir I | MAT103 | 1 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Önder Gökmen YILDIZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Önder Gökmen YILDIZ |
Amaç |
Matris Kavramı ve Lineer Denklem sistemleri, Matrislerin Cebirsel Özellikleri, Determinantlar. Lineer denklem sistemlerinin çözme teknikleri, Düzlemde ve Uzayda Vektörler, Reel Vektör Uzayları, Lineer Bağımsızlık ve Üretme kavramlarını öğretmek. |
Ders İçeriği |
Cebirsel yapılar, Matrisler, Determinantlar, Lineer denklem sistemleri, Lineer denklem sistemleri teorisi. |
Ders Kaynakları |
[2] 1.Basic Linear Algebra, T.S. Blyth and E. F. Robertson, Second ed. Springer.
[1]Hacısalihoğlu,H. Hilmi; Lineer Cebir (Cilt 1), Hacısalihoğlu Yayıncılık , Ankara . [3] Linear Algebra, John, B. Fraleigh and Raymond A. Beauregard, Addison Wesley, 1990, second ed. Linner Cebir, Hasan Hilmi Hacısalihoğlu, Gazi Üniversitesi Yayınları. Lineer Cebir, Arif Sabuncuoğlu, Nobel yayınları, 2008. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Toplam | 45 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %55 |
Toplam | %55 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %45 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %55 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 4 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Lineer Denklem Sistemleri | |
2 | Lineer Denklem Sistemleri Üzerine Elementer İşlemler | |
3 | Matrisler ve Matris İşlemleri | |
4 | Matrisin Özellikleri ve Elementer Matrisler | |
5 | Elemanter Matrislerle Ters Matris Bulma | |
6 | Determinat | |
7 | Kofaktör Açılımı | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Matrisin Tersini Adjoint Kullanarak Bulma | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Cramer Yöntemi | |
10 | Cebirsel Yapılar | |
11 | Vektör Uzayları | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Alt Vektör Uzayları | |
13 | Germe ve Lineer Bağımsızlık | |
14 | Baz ve Boyut |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Vektör Kavramını Uzayda ve Düzlemde öğrenir. Bu sayede genel vektör uzayı kavramının nasıl elde edildiği hakkında bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Matrislerde cebirsel işlemlerin nasıl yapılacağını öğrenir. Bu işlemlerin el ile yapılmasının zorluğunu görerek Matrisler sayesinde bilgisayarların neden keşfedilmek zorunda olduğunun farkına varır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Matris kavramının nasıl ortaya çıktığını ve lineer denklem sistemlerine yeni bir bakış açısı elde eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vektör Kavramını Uzayda ve Düzlemde öğrenir. Bu sayede genel vektör uzayı kavramının nasıl elde edildiği hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matrislerde cebirsel işlemlerin nasıl yapılacağını öğrenir. Bu işlemlerin el ile yapılmasının zorluğunu görerek Matrisler sayesinde bilgisayarların neden keşfedilmek zorunda olduğunun farkına varır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matris kavramının nasıl ortaya çıktığını ve lineer denklem sistemlerine yeni bir bakış açısı elde eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |