| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Lineer Cebir I | MAT103 | 1 | 3 + 1 | 6,0 |
| Birim Bölüm | MATEMATİK |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Önder Gökmen YILDIZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Önder Gökmen YILDIZ |
| Amaç |
Matris Kavramı ve Lineer Denklem sistemleri, Matrislerin Cebirsel Özellikleri, Determinantlar. Lineer denklem sistemlerinin çözme teknikleri, Düzlemde ve Uzayda Vektörler, Reel Vektör Uzayları, Lineer Bağımsızlık ve Üretme kavramlarını öğretmek. |
| Ders İçeriği |
Cebirsel yapılar, Matrisler, Determinantlar, Lineer denklem sistemleri, Lineer denklem sistemleri teorisi. |
| Ders Kaynakları |
Lineer Cebir, Hasan Hilmi Hacısalihoğlu, Gazi Üniversitesi Yayınları.
Lineer Cebir, Arif Sabuncuoğlu, Nobel yayınları, 2008. Basic Linear Algebra, T.S. Blyth and E. F. Robertson, Second ed. Springer. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
50
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 7 | 14 | 98 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,24 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Lineer Denklem Sistemleri | |
| 2 | Lineer Denklem Sistemleri Üzerine Elementer İşlemler | |
| 3 | Matrisler ve Matris İşlemleri | |
| 4 | Matrisin Özellikleri ve Elementer Matrisler | |
| 5 | Elemanter Matrislerle Ters Matris Bulma | |
| 6 | Determinat | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Kofaktör Açılımı | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Matrisin Tersini Adjoint Kullanarak Bulma | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Cramer Yöntemi | |
| 10 | Cebirsel Yapılar | |
| 11 | Vektör Uzayları | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Alt Vektör Uzayları | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Germe ve Lineer Bağımsızlık | |
| 14 | Baz ve Boyut | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Vektör Kavramını Uzayda ve Düzlemde öğrenir. Bu sayede genel vektör uzayı kavramının nasıl elde edildiği hakkında bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Matris kavramının nasıl ortaya çıktığını ve lineer denklem sistemlerine yeni bir bakış açısı elde eder. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Matrislerde cebirsel işlemlerin nasıl yapılacağını öğrenir. Bu işlemlerin el ile yapılmasının zorluğunu görerek Matrisler sayesinde bilgisayarların neden keşfedilmek zorunda olduğunun farkına varır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vektör Kavramını Uzayda ve Düzlemde öğrenir. Bu sayede genel vektör uzayı kavramının nasıl elde edildiği hakkında bilgi edinir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | ;
| Matris kavramının nasıl ortaya çıktığını ve lineer denklem sistemlerine yeni bir bakış açısı elde eder. | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 1 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | ;
| Matrislerde cebirsel işlemlerin nasıl yapılacağını öğrenir. Bu işlemlerin el ile yapılmasının zorluğunu görerek Matrisler sayesinde bilgisayarların neden keşfedilmek zorunda olduğunun farkına varır. | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 1 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 3,67 | 5 | 3,33 | 3,33 | 4 | 1 | 3,67 | 2 | 4 | 3 | 4 |