EN
  • Anasayfa
  • MAT105 Soyut Matematik I (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
MAT105 - Soyut Matematik I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Soyut Matematik I MAT105 1 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Kemal TAŞKÖPRÜ
Ders Veren Doç. Dr. Kemal TAŞKÖPRÜ
Amaç

Soyut Matematik I dersinin amacı, sembolik mantık, cümle, bağıntı, fonksiyon ve işlem konularını ele alarak matematik biliminin temel kavramlarını teorik ve uygulama bazında öğrenci ile tanıştırmak ve analiz, soyut cebir, lineer cebir, analitik geometri vb. derslerindeki konuşulanları anlayacak seviyeye ulaşmalarını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Sembolik mantık, cümle kavramı, niceleme mantığı, cümleler cebiri, bağıntı, fonksiyon, işlem.

Ders Kaynakları Sait Akkaş, H.Hilmi Hacısalihoğlu, Zühtü Özel ve Arif Sabuncuoğlu. "Soyut Matematik" . Gazi Üniversitesi , Yayın No:43
Açıldığı Öğretim Yılı 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
50
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 7 1 7
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 7 1 7
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 126
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sembolik Mantık Ders
2 Sembolik Mantık (Devam)
3 Küme Kavramı Ders
4 Niceleme Mantığı
5 Niceleme Mantığı (devam)
6 Kümeler Cebiri Ders
7 Kümeler Cebiri (devam) Ders
8 Küme aileleri Ders
9 Bağıntı Ders
9 Bağıntı (devam)
10 Fonksiyon
11 Fonksiyon (devam)
13 İşlem Ders
13 İşlem (devam)
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir önermenin doğruluğunu doğrudan ispat, olmayana ergi, karşıt pozitif ispat yöntemlerinden uygun olanını kullanarak ispat etmeyi öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bağıntı, fonksiyon ve işlemi tanımlar ve özelliklerini öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Verilen bir ifadeyi doğru sembolleri kullanarak matematik diline çevirmeyi öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kümeyi ve kümeler cebirini öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Verilen bir ifadeyi doğru bağlaçları kullanarak önerme olarak yazmayı öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Bir önermenin doğruluğunu doğrudan ispat, olmayana ergi, karşıt pozitif ispat yöntemlerinden uygun olanını kullanarak ispat etmeyi öğrenir. 5 5 5 5 5 5 - 5 5 5
Bağıntı, fonksiyon ve işlemi tanımlar ve özelliklerini öğrenir. 5 5 - 5 - - - 5 5 5
Verilen bir ifadeyi doğru sembolleri kullanarak matematik diline çevirmeyi öğrenir. 5 5 5 5 5 5 - 5 5 5
Kümeyi ve kümeler cebirini öğrenir. 5 5 - 5 - - - 5 5 5
Verilen bir ifadeyi doğru bağlaçları kullanarak önerme olarak yazmayı öğrenir. 5 5 5 5 5 5 - 5 5 5