Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Soyut Matematik I | MAT105 | 1 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Kemal TAŞKÖPRÜ |
Ders Veren | Doç. Dr. Kemal TAŞKÖPRÜ |
Amaç |
Soyut Matematik I dersinin amacı, sembolik mantık, cümle, bağıntı, fonksiyon ve işlem konularını ele alarak matematik biliminin temel kavramlarını teorik ve uygulama bazında öğrenci ile tanıştırmak ve analiz, soyut cebir, lineer cebir, analitik geometri vb. derslerindeki konuşulanları anlayacak seviyeye ulaşmalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Sembolik mantık, cümle kavramı, niceleme mantığı, cümleler cebiri, bağıntı, fonksiyon, işlem. |
Ders Kaynakları |
Sait Akkaş, H.Hilmi Hacısalihoğlu, Zühtü Özel ve Arif Sabuncuoğlu. "Soyut Matematik" . Gazi Üniversitesi , Yayın No:43
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
50
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sembolik Mantık | Ders |
2 | Sembolik Mantık (Devam) | |
3 | Küme Kavramı | Ders |
4 | Niceleme Mantığı | |
5 | Niceleme Mantığı (devam) | |
6 | Kümeler Cebiri | Ders |
7 | Kümeler Cebiri (devam) | Ders |
8 | Küme aileleri | Ders |
9 | Bağıntı | Ders |
9 | Bağıntı (devam) | |
10 | Fonksiyon | |
11 | Fonksiyon (devam) | |
13 | İşlem | Ders |
13 | İşlem (devam) |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir önermenin doğruluğunu doğrudan ispat, olmayana ergi, karşıt pozitif ispat yöntemlerinden uygun olanını kullanarak ispat etmeyi öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bağıntı, fonksiyon ve işlemi tanımlar ve özelliklerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Verilen bir ifadeyi doğru sembolleri kullanarak matematik diline çevirmeyi öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kümeyi ve kümeler cebirini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Verilen bir ifadeyi doğru bağlaçları kullanarak önerme olarak yazmayı öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir önermenin doğruluğunu doğrudan ispat, olmayana ergi, karşıt pozitif ispat yöntemlerinden uygun olanını kullanarak ispat etmeyi öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 |
Bağıntı, fonksiyon ve işlemi tanımlar ve özelliklerini öğrenir. | 5 | 5 | - | 5 | - | - | - | 5 | 5 | 5 |
Verilen bir ifadeyi doğru sembolleri kullanarak matematik diline çevirmeyi öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 |
Kümeyi ve kümeler cebirini öğrenir. | 5 | 5 | - | 5 | - | - | - | 5 | 5 | 5 |
Verilen bir ifadeyi doğru bağlaçları kullanarak önerme olarak yazmayı öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 |