Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Analiz II | MAT102 | 2 | 4 + 2 | 7,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Esra KAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Belirsiz ve belirli integrali hesaplamak, belirli integralin uygulamalarını yapmak, seri ve sonsuz çarpımların yakınsaklığını incelemek. |
Ders İçeriği |
Belirsiz ve belirli integral, temel integral alma yöntemleri, belirli integralin uygulamaları, seriler, yakınsak serilerin özellikleri, sonsuz çarpımlar |
Ders Kaynakları |
Balcı, Mustafa; Matematik Analiz, Ank Üni. Fen Fak. Yayınları, No 142, Ankara.
Binali Musayev, Murat Alp, Nizami Mustafayev; Teori ve çözümlü Problemlerle Analiz I-II, Tek Ağaç Eylül Yay. 2003, Ankara. Hacısalihoğlu,H. Hilmi; Temel ve Genel Matematik (Cilt 1), Ertem Basın ve Yayın 2003, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Belirsiz integral | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Temel integral alma yöntemleri (değişken değiştirme, kısmi integrasyon) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Temel integral alma yöntemleri (basit kesirlere ayırma, irrasyonel ifadeler) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Temel integral alma yöntemleri(indirgenme formülleri, binom integralleri) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Riemann integrali | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | İntegrallenebilen fonksiyon sınıfları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Bazı limitlerin integral yardımıyla hesabı, integral hesabın temel teoremleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Belirli integralin uygulamaları- alan hesabı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Belirli integralin uygulamaları- yay uzunluğu hesabı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Belirli integralin uygulamaları- hacim hesabı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Belirli integralin uygulamaları- dönel yüzeyin alan hesabı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Seriler, Terimleri negatif olmayan seriler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Alterne seriler, herhangi terimli seriler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Yakınsak serilerin özellikleri, sonsuz çarpımlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Belirsiz integrali hesaplar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Belirli integrali hesaplar ve uygular. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Serilerin ve sonsuz çarpımların karakterini belirler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Belirsiz integrali hesaplar. | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 |
Belirli integrali hesaplar ve uygular. | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 |
Serilerin ve sonsuz çarpımların karakterini belirler. | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 |