Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Lineer Cebir II | MAT104 | 2 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Önder Gökmen YILDIZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Vektör Uzaylarında Baz ve Boyut, Lineer Dönüşümler ve Uygulamaları, İç Çarpım Uzaylarını öğretmek. |
Ders İçeriği |
Öz değerler, Öz vektörler, Köşegenleştirme, Vektör uzayları, Lineer dönüşümler, İç çarpım uzayları. |
Ders Kaynakları |
[3] Linear Algebra, John, B. Fraleigh and Raymond A. Beauregard, Addison Wesley, 1990, second ed.
[1]Hacısalihoğlu,H. Hilmi; Lineer Cebir (Cilt 2), Hacısalihoğlu Yayıncılık , Ankara [2] Basic Linear Algebra, T.S. Blyth and E. F. Robertson, Second ed. Springer. Lineer Cebir, Arif Sabuncuoğlu, Nobel yayınları, 2008. Linner Cebir, Hasan Hilmi Hacısalihoğlu, Gazi Üniversitesi Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 4 | 24 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Vektör Uzayları ve Alt Vektör Uzayları | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Matrisin Rankı | |
3 | Matrisin Sıfır Uzayı | |
4 | Lineer Dönüşümler | |
5 | Lineer Dönüşümün Rankı | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Lineer Dönüşümün Çekirdeği | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Lineer Dönüşümün Matrisi | |
8 | İç Çarpım | Ders Tartışmalı Ders |
9 | İç Çarpım Uzayları | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Vektörel Çarpım | |
11 | Özdeğerler ve Özvektörler | |
12 | Özuzaylar | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Köşegenleştirme | |
14 | Dual Uzaylar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İç Çarpım uzayları sayesinde herhangi bir reel vektör uzayında nasıl geometrik hesaplamalar yapılabildiğini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Lineer dönüşümlerin bilgisayar uygulamalarında nasıl kullanıldığı hakkında bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Neden vektör uzayı kavramının tanımlandığını, bu konularla ilgili bazı problemlere bir cebirsel yaklaşım verebilmeyi öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İç Çarpım uzayları sayesinde herhangi bir reel vektör uzayında nasıl geometrik hesaplamalar yapılabildiğini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Lineer dönüşümlerin bilgisayar uygulamalarında nasıl kullanıldığı hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Neden vektör uzayı kavramının tanımlandığını, bu konularla ilgili bazı problemlere bir cebirsel yaklaşım verebilmeyi öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |