Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Analitik Geometri I | MAT205 | 3 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ |
Amaç |
Analitik Geometri ile ilgili temel kavramlar verilerek, bu dersin konularından başta geometri dersleri olmak üzere diğer derslerde kullanılacak donanımı kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Vektörler, vektör uzayları, vektörlerde iç çarpım, iç çarpım uzayları, 3-boyutlu uzayda vektörel ve karma çarpım. Koordinat çatıları ve koordinat sistemleri, afin koordinatlar, ve Öklid koordinatlar, silindirik ve küresel koordinat sistemleri, düzlemde geometride ötelemeler ve dönmeler, vektör cebrinin uygulamaları, uzayda doğru ve düzlem. |
Ders Kaynakları |
Analitik Geometri (Arif Sabuncuoğlu)
Analitik Geometri (Hasan Hilmi Hacısalihoğlu) Analitik Geometri (Rüstem Kaya) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Düzlemde ve uzayda dik koordinat sistemi | |
2 | Düzlemde vektörler, düzlemde doğru denklemi, Uzayda düzlem denklemi, doğru düzlem ilişkileri | |
3 | Uzayda vektörler, Vektörlerin lineer bağımlılığı, bağımsızlığı | |
4 | Alt vektör uzayı, iç çarpım, vektörel çarpım, lineer denklem sistemleri | |
5 | Düzlemde doğru, bir noktanın bir doğruya izdüşümü, uzaklığı, İki doğru arasındaki uzaklık. | |
6 | Uzayda doğru, bir noktanın bir doğruya izdüşümü, uzaklığı, yarı düzlem | |
7 | Uzayda düzlem, bir noktanın bir düzleme izdüşümü, uzaklığı, yarı uzay, iki düzlem arasındaki açı. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Konik eğrilerinin genel tanımı, çember. Çemberin teğeti,.bir noktanın çembere göre kuvveti, üç noktası verilen çember denklemi | |
10 | Değme kirişi, Elips, elipsin denklemi, teğeti, doğrultmanları ,parametrik denklemi | |
11 | Hiperbol, hiperbolün denklemi, teğeti, asimtotları, doğrultmanları. | |
12 | Parabol, parabolün denklemi, teğeti | |
13 | Uzayda eğri, bazı özel eğriler. | |
14 | Uzayda standart kuadrik yüzeyler. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Düzlemde ve uzayda doğrularla ilgili ilişkiler, denklemleri., konikler, kuadrik yüzeyleri tanıtır | |||
Uzayda doğru, düzlem, yüzeylerle ilgili problemleri çözebilme, onları tanıma becerisi kazandırır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Düzlemde ve uzayda doğrularla ilgili ilişkiler, denklemleri., konikler, kuadrik yüzeyleri tanıtır | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 |
Uzayda doğru, düzlem, yüzeylerle ilgili problemleri çözebilme, onları tanıma becerisi kazandırır. | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 |