Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Programlama I | MAT209 | 3 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bilgisayar yardımı ile |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İlker Burak GİRESUNLU |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi İlker Burak GİRESUNLU |
Amaç |
Diğer bölüm derslerinde yaptıkları matematiksel işlemleri Maple da komutlar aracılığıyla yapabilme ve Maple da öğretilmeyen komutları kendi başlarına öğrenebilme. |
Ders İçeriği |
Temel matematik bilgisini Maple programına uygulama |
Ders Kaynakları |
The Maple Book
Maple ve Maple ile Matematik |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Maple editorü ve Maple komutlarının kullanım biçimi. | |
2 | Temel cebirsel işlemler ve komutlar. | |
3 | Bazı temel komutlar,atamalar ve değişkenler, basit denklemlerin çözümlerini bulma, değişkenleri yalnız bırakma, matematiksel ifadelerde yerine koyma. | Ders |
4 | Kümelerin Maple gösterimi ve eleman olma, alt küme, altküme bulma ve alt küme sayısı, küme işlemleri, Kartezyen çarpım komutları, temel çizim komutları, Matematikte kullanılan sayı tipleri ve sorgulanması, | |
5 | Toplam ve çarpım sembolü ile hesaplama, mutlak değer, karekök ve köklü sayılar, polinomlar, kesirli ifadeler, cebirsel ifadelerin açılımı, çarpanlara ayırma ve polinomlar için enbüyük ortak bölen ve en küçük ortak kat hesaplama. | |
6 | Bir poligon çizmek, Düzlemsel Grafikler, Birden fazla grafiğin aynı eksenler üzerinde görüntülenmesi ve grafiklere yazı yazılması, kapalı fonksiyonların grafikleri, kutupsal koordinatlarda grafik çizimi, üç boyutlu grafikler, hareketli grafikler. | |
7 | Ders tekrarı ve Ara sınava hazırlık. | Ders |
8 | Fonksiyonların maple ile gösterimi, birebir ve örten fonksiyonlar, fonksiyonlarla yapılan işlemler, ters fonksiyon hesaplanması ve grafiğinin çizilmesi. | |
9 | Limit ve süreklilik. | |
10 | Temel türev kuralları, Kapalı Fonksiyonların türevleri, ters fonksiyonların türevi, Parametrik fonksiyonların türevleri, Logaritmik ve üstel fonksiyonların türevleri, f(x)g(x) biçimindeki fonksiyonların türevleri, trigonometrik fonksiyonların türevleri, ters trigonometrik fonksiyonların türevi, ters Trigonometrik fonksiyonşarın türevleri, Yüksek mertebeden türevler. | |
11 | Türevin uygulamaları: Artan ve azalan fonksiyonlar, kritik noktalar, konveks ve konkavlık, dönüm noktası, maksimum ve minimum noktalar. | |
12 | Belirsiz integral, belirli integral, değişken değiştirme, kısmi integral yöntemi, basit kesirlere ayırma, | |
13 | Riemann Toplamlarının limiti olarak integral, fonksiyon ve integralinin grafiği. Basit bir maplet oluşturulmasında kullanılan komutlar. | |
14 | Maplette düğme, başlık ve metin penceresi eklemek. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Matematiksel bir işlemi Maple da kodlayıp sonuç alma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Maple programlama dili yardımıyla matematikçilerin kullandığı diğer programlama dillerini öğrenebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bildiği Maple komutu yardımıyla bilmediği Maple komutlarını kodlayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Maple daki komut kullanımı ve amacını kavrama | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematiksel bir işlemi Maple da kodlayıp sonuç alma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Maple programlama dili yardımıyla matematikçilerin kullandığı diğer programlama dillerini öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bildiği Maple komutu yardımıyla bilmediği Maple komutlarını kodlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Maple daki komut kullanımı ve amacını kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |