Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Programlama II | MAT210 | 4 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bilgisayar ile |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emrah HASPOLAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Diğer bölüm derslerinde yaptıkları matematiksel işlemleri Matlab yada Python da komutlar aracılığıyla yapabilme ve Matlab yada Python da öğretilmeyen komutları kendi başlarına öğrenebilme. |
Ders İçeriği |
Matlab ile matematik. Matlab daki Komut kullanımı ve amacını kavrama. Matematiksel bir işlemi Matlab da kodlayıp sonuç alma. Bildiği Matlab komutu yardımıyla bilmediği Matlab komutlarını kodlayabilme. Matlab programlama dili yardımıyla matematikçilerin kullandığı diğer programlama dillerini öğrenebilme. |
Ders Kaynakları |
Ders Notu
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Matlab editorü ve Matlab komutlarının kullanım biçimi. | Ders |
2 | Temel cebirsel işlemler ve komutlar. | |
3 | Bazı temel komutlar,atamalar ve değişkenler, basit denklemlerin çözümlerini bulma, değişkenleri yalnız bırakma, matematiksel ifadelerde yerine koyma. | |
4 | Kümelerin Matlab gösterimi ve eleman olma, alt küme, altküme bulma ve alt küme sayısı, küme işlemleri, Kartezyen çarpım komutları, temel çizim komutları, Matematikte kullanılan sayı tipleri ve sorgulanması, | Ders |
5 | Toplam ve çarpım sembolü ile hesaplama, mutlak değer, karekök ve köklü sayılar, polinomlar, kesirli ifadeler, cebirsel ifadelerin açılımı, çarpanlara ayırma ve polinomlar için enbüyük ortak bölen ve en küçük ortak kat hesaplama. | |
6 | Bir poligon çizmek, Düzlemsel Grafikler, Birden fazla grafiğin aynı eksenler üzerinde görüntülenmesi ve grafiklere yazı yazılması, kapalı fonksiyonların grafikleri, kutupsal koordinatlarda grafik çizimi, üç boyutlu grafikler, hareketli grafikler. | |
7 | Ders tekrarı ve Ara sınav | |
8 | Fonksiyonların Matlab ile gösterimi, birebir ve örten fonksiyonlar, fonksiyonlarla yapılan işlemler, ters fonksiyon hesaplanması ve grafiğinin çizilmesi. | Ders |
9 | Limit ve süreklilik. | |
10 | Temel türev kuralları, Kapalı Fonksiyonların türevleri, ters fonksiyonların türevi, Parametrik fonksiyonların türevleri, Logaritmik ve üstel fonksiyonların türevleri, f(x)g(x) biçimindeki fonksiyonların türevleri, trigonometrik fonksiyonların türevleri, ters trigonometrik fonksiyonların türevi, ters Trigonometrik fonksiyonşarın türevleri, Yüksek mertebeden türevler. | Ders |
11 | Türevin uygulamaları: Artan ve azalan fonksiyonlar, kritik noktalar, konveks ve konkavlık, dönüm noktası, maksimum ve minimum noktalar. | Ders |
12 | Belirsiz integral, belirli integral, değişken değiştirme, kısmi integral yöntemi, basit kesirlere ayırma, | |
13 | Riemann Toplamlarının limiti olarak integral, fonksiyon ve integralinin grafiği. Basit bir Matlab fonksiyonu oluşturulmasında kullanılan komutlar. | Ders |
14 | Ders tekrarı. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Matlab daki Komut kullanımı ve amacını kavrama | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Matematiksel bir işlemi Matlab da kodlayıp sonuç alma. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bildiği Matlab komutu yardımıyla bilmediği Matlab komutlarını kodlayabilme | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma |
Matlab proğramlam dili yardımıyla matematikçilerin kullandığı diğer programlama dillerini öğrenebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matlab daki Komut kullanımı ve amacını kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matematiksel bir işlemi Matlab da kodlayıp sonuç alma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bildiği Matlab komutu yardımıyla bilmediği Matlab komutlarını kodlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matlab proğramlam dili yardımıyla matematikçilerin kullandığı diğer programlama dillerini öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |