Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Araştırma Projesi | MAT408 | 8 | 0 + 4 | 9,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Osman Zeki OKUYUCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencinin seçilen konu kapsamında problem tanımlayarak, çözüme yönelik çalışmalar ile bireysel olarak bir proje çalışması yapabilmesi |
Ders İçeriği |
Öğrencinin proje çalışması ile ilişkili olarak seçtiği ve danışmanı ile belirli sürelerde karşılıklı görüşerek geliştirilen bir çalışmadır. Proje çalışmasını destekleyen kuramsal yaklaşım, kavramlar, ulusal ve uluslararası örneklerin incelenmesi, çalışma alanı ile karşılaştırılarak plan kararlarının oluşturulması |
Ders Kaynakları |
Araştırma konusu ile ilgili online veya yazılı kaynaklar.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 9,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Proje konularının ve proje danışmanlarının belirlenmesi | |
2 | Proje konusu kapsamında kuramsal ve kavramsal çalışmaların gerçekleşmesi | |
3 | Proje yapısının belirlenmesi; içerik,kapsam,yöntem | |
5 | Çalışma kapsamında alan çalışmasına ait eksiklikler ile dökümanların toplanması | |
5 | Çalışma kapsamında alan çalışmasına ait eksiklikler ile dökümanların toplanması | |
6 | Analiz ve sentez çalışmalarının tartışılması | Beyin Fırtınası |
7 | Tez konusunun, içerik, yöntem, kapsam bağlamında sınıf bütününde sunulması ve tartışılması | |
8 | Proje konusunun, içerik, yöntem, kapsam bağlamında sınıf bütününde sunulması ve tartışılması | |
9 | Analiz ve sentez çalışmalarının tamamlanması | |
10 | Plan kararları ile kavramsal çalışmaları arasında ilişki kurulması | |
10 | Plan kararları ile kavramsal çalışmaları arasında ilişki kurulması | |
12 | Sonuçların ve çözüm önerilerinin oluşturulması | |
12 | Sonuçların ve çözüm önerilerinin oluşturulması | |
14 | Genel değerlendirmeler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrencinin bireysel olarak alan çalışmaları ile birlikte bir tez çalışmasını yürütebilme becerisi kazanması | Sunum / Seminer Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrencinin tez için gerekli analiz aşamasını bireysel olarak gerçekleştirebilme becerisini kazanması | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrencinin lisans öğrenimi boyunca kazandırılan kavramsal araçların ve becerinin bireysel bir planlama sürecinde kullanılması konusunda kişisel deneyim kazanması | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrencinin bireysel olarak alan çalışmaları ile birlikte bir tez çalışmasını yürütebilme becerisi kazanması | 4 | 5 | - | 5 | - | - | 3 | - | 3 | - |
Öğrencinin tez için gerekli analiz aşamasını bireysel olarak gerçekleştirebilme becerisini kazanması | 4 | 5 | - | 5 | - | - | 3 | - | 3 | - |
Öğrencinin lisans öğrenimi boyunca kazandırılan kavramsal araçların ve becerinin bireysel bir planlama sürecinde kullanılması konusunda kişisel deneyim kazanması | 5 | 5 | - | 5 | - | - | 3 | - | 3 | - |