Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Uygulamaları | MAT108 | 2 | 1 + 1 | 2,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İlker Burak GİRESUNLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilgisayarın donanımını tanımak, Windows işletim sistemini orta düzeyde kullanabilme , matematikçilerin kullanabileceği tarzda Word, Excel ve Powerpoint kullanabilme. |
Ders İçeriği |
Bilgisayarın donanımının tanıtılması, Bilgisayarın yazılımlarının tanıtılması, Windows arayüzünün tanıtılması, Dosya, kısayol, klasor gibi kavramları oluşturmak, kopyalama, taşıma ve silme işlemlerini tanımlanması, Windows Gezginiyle Klasor ve dosyaları yönetmek. Fare, klavye, ekran, program ekle kaldır, donanım ekle kaldır, yönetici ayarları, yazıcı gibidenetim masasının tanıtılması. Başlat menusu ve Paint tanıtımı, Word anamenu, belge oluşturması kaydetme, var olan belgeyi açma, sayfa yapısı, araç çubukları, cetvel kullanımı, baskı önizleme, metin işlemleri, sayfa numarası ekleme, üst bilgi, alt bilgi, paragraf kullanma, tablo işlemleri, kenarlık ve gölgelikler, , hizalama işlemleri ,sanatsal yazı ve resim ekleme, Grafik çizimi, sembol eklemek, denklem düzenleyici, madde imleri, sayfa numaralandırma, Hücre kavramı ve hücrelerle işlemler, kitap dosyası oulşturulması, kaydetilmesi, farklı kaydet, sayfa yapısı, baskı önizleme, araç çubuğu, durum çubuğu, formül çubuğu, üst ve alt bilgi, özel yapıştır, Açıklamalar, hizalama işlemleri, sayısal ve metinsel veriler, kenarlıklar, desenler, tablolamai otamatik biçim, hücre birleştirme, Formül girişi ve kullanımı, birleştir, boşluksay gibi metin fonksiyonlarının kullanım amaçı ve biçimleri, Eğer ve eğersay gibi karar verme komutları, ln, log, cos gibi matematiksel fonksiyonlarının kullanım amaçı ve biçimleri, grafik olusturma, Slayt ve sunum kavramları, kaydedilmeleri, ekran görünüm tipleri, canladırma ayarları, zamanlama, efektler, grafik, denklem düzenleyicisi, resim ekleme, Slayt tasarımı, hazır slayt biçimleri, slaytlar arası geçiş, slaytlara nesne ekleme, slayt gösterimi. |
Ders Kaynakları |
Maple ve Maple ile Matematik, Basri Çelik
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilgisayarın donanımının tanıtılması. | Ders |
2 | Bilgisayarın yazılımlarının tanıtılması. | Ders |
3 | Windows arayüzünün tanıtılması, Dosya, kısayol, klasor gibi kavramları oluşturmak, kopyalama, taşıma ve silme işlemlerini tanımlanması. | Ders |
4 | Windows Gezginiyle Klasor ve dosyaları yönetmek. Fare, klavye, ekran, program ekle kaldır, donanım ekle kaldır, yönetici ayarları, yazıcı gibidenetim masasının tanıtılması. Başlat menusu ve Paint tanıtımı. | Ders |
5 | Word anamenu, belge oluşturması kaydetme, var olan belgeyi açma, sayfa yapısı, araç çubukları, cetvel kullanımı, baskı önizleme, metin işlemleri, sayfa numarası ekleme, üst bilgi, alt bilgi, paragraf kullanma, tablo işlemleri, kenarlık ve gölgelikler, , hizalama işlemleri ,sanatsal yazı ve resim ekleme. | Ders |
6 | Grafik çizimi, sembol eklemek, denklem düzenleyici, madde imleri, sayfa numaralandırma. | Ders |
7 | Ders tekrarı ve Ara sınav | Problem Çözme |
8 | Hücre kavramı ve hücrelerle işlemler, kitap dosyası oulşturulması, kaydetilmesi, farklı kaydet, sayfa yapısı, baskı önizleme, araç çubuğu, durum çubuğu, formül çubuğu, üst ve alt bilgi, özel yapıştır. | Ders |
9 | Açıklamalar, hizalama işlemleri, sayısal ve metinsel veriler, kenarlıklar, desenler, tablolama, otamatik biçim, hücre birleştirme. | Ders |
10 | Formül girişi ve kullanımı, birleştir, boşluksay gibi metin fonksiyonlarının kullanım amaçı ve biçimleri. | Ders |
11 | Eğer ve eğersay gibi karar verme komutları. | Ders |
12 | ln, log, cos gibi matematiksel fonksiyonlarının kullanım amaçı ve biçimleri, grafik olusturma. | Ders |
13 | Slayt ve sunum kavramları, kaydedilenleri, ekran görünüm tipleri, canlandırma ayarları, zamanlama, efektler, grafik, denklem düzenleyicisi, resim ekleme. | Ders |
14 | Slayt tasarımı, hazır slayt biçimleri, slaytlar arası geçiş, slaytlara nesne ekleme, slayt gösterimi. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Excel programında Matematikçi için gerekli olan grafik, tablo, formül gibi nesneleri iyi bir şekilde kullanma. ; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilgisayar donanımını ve bulundukları yılda kullanılan bilgisayarların özelliklerini bilmeleri. ; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Word programında metin, sembol, denklem, grafik, tablo, sanatsal yazılar gibi nesneleri iyi bir şekilde kullanma. ; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İşletim sistemini orta düzeyde kullanabilmeleri.; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Matematikçilerin kullanabileceği tüm nesneleri kullanarak bir Powerpoint sunumu hazırlama yeteneğine sahip olmak.; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Excel programında Matematikçi için gerekli olan grafik, tablo, formül gibi nesneleri iyi bir şekilde kullanma. ; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgisayar donanımını ve bulundukları yılda kullanılan bilgisayarların özelliklerini bilmeleri. ; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Word programında metin, sembol, denklem, grafik, tablo, sanatsal yazılar gibi nesneleri iyi bir şekilde kullanma. ; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletim sistemini orta düzeyde kullanabilmeleri.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matematikçilerin kullanabileceği tüm nesneleri kullanarak bir Powerpoint sunumu hazırlama yeteneğine sahip olmak.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |