Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Cebir II | MAT214 | 4 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Halka teoriyi kavramak ve uygulamak |
Ders İçeriği |
1) Halka tanımı 2) Halkanın elemanter özellikleri 3) Bazı önemli halka çeşitlerinin örneklenmesi 4) Tamlık bölgesi ve cisim kavramları 5) Alt halkalar ve alt cisimler 6) Halka homomorfizmaları 7) İdealler 8) Arasınav 9) Temel idealler ve bölüm halkaları 10) İzomorfizma teoremleri 11) Halkaların direk toplamları 12) Bir tamlık bölgesinin kesirler cismi 13) Polinom halkaları 14) Değer homomorfizması |
Ders Kaynakları |
Cebir-Ali Osman Asar, Ahmet Arıkan, Aynur Arıkan
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Halka tanımı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | Halkanın elemanter özellikleri | Ders |
3 | Bazı önemli halka çeşitlerinin örneklenmesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Tamlık bölgesi ve cisim kavramları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Alt halkalar ve alt cisimler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Halka homomorfizmaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | İdealler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Arasınav | Problem Çözme |
9 | Temel idealler ve bölüm halkası | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | İzomorfizma teoremleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Halkaların direkt toplamları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Bir tamlık bölgesinin kesirler cismi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Polinom halkaları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Değer homomorfizması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Grup ve halkada ortak olan/olmayan yapıları belirleyebilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Halka yapısıyla ilgili temel kavramları öğrenir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Grup-halka karşılaştırmasını yapabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grup ve halkada ortak olan/olmayan yapıları belirleyebilir | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Halka yapısıyla ilgili temel kavramları öğrenir | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 |
Grup-halka karşılaştırmasını yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |