Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İstatistik ve Olasılık I | MAT309 | 5 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emrah HASPOLAT |
Ders Veren | Doç. Dr. Figen UYSAL |
Amaç |
Öğrencilere akademik kariyerde veya çalışma yaşamında gerekli olacak temel olasılık ve istatistik bilgilerini vermek, değişkenler arasındaki ilişkileri tahmin ve test etme ile öngörmede kullanılan istatistiksel yaklaşımları ve teknikleri öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Bazı temel istatistiksel kavramlar, tanımlar. Verilerin düzenlenmesi, Frekans Dağılımları, Grafikler. Merkezi Eğilim Ölçüleri(Ortalamalar). Değişkenlik Ölçüleri. Olasılığa Giriş, Rassal Değişkenler ve Dağılımları. Bazı Kesikli Olasılık Dağılımları. Bazı Sürekli Olasılık Dağılımları. Örnekleme Teorisi, Örnekleme Dağılımları. İstatistiksel Tahminleme, Nokta ve Aralık Tahmini. Hipotez Testleri. |
Ders Kaynakları |
Olasılık ve İstatistik, Prof. Dr. Fikri Akdeniz
Olasılık ve İstatistik, Prof. Dr. Semra Oral ERBAŞ Olasılık ve İstatistiğe Giriş, Prof. Dr. Fikri Öztürk Uygulamalı İstatistik, Prof. Dr. Özer Serper |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Kısa Sınav 1 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 12 | 48 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 12 | 12 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 8 | 32 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bazı temel istatistiksel kavramlar, tanımlar | |
2 | Verilerin düzenlenmesi, frekans dağılımları ve grafikler | |
3 | Merkezi Eğilim Ölçüleri (Ortalamalar) | |
4 | Değişkenlik Ölçüleri | |
5 | Olasılığa giriş, Rassal Değişkenler ve Dağılımları | |
6 | Bazı Kesikli Olasılık Dağılımları | |
7 | Bazı Kesikli Olasılık Dağılımları (Devam) | |
8 | Bazı Sürekli Olasılık Dağılımları | |
9 | Bazı Sürekli Olasılık Dağılımları (Devam) | Ders |
10 | Örnekleme Teorisi, Örnekleme Dağılımları | |
11 | Örnekleme Teorisi, Örnekleme Dağılımları (Devam) | Ders |
12 | İstatistiksel Tahminleme, Nokta ve Aralık Tahmini | |
13 | İstatistiksel Tahminleme, Nokta ve Aralık Tahmini (Devam) | Ders |
14 | Hipotez Testleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Olasılık ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Kesikli ve sürekli rassal değişkenlere ait olasılık fonksiyonlarını kullanarak olasılık hesaplayabilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Veri türlerini ayırt edebilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Veri setini özetlemek için kullanılan tanımlayıcı istatistikleri hesaplayabilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İstatistik bilimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Olasılık ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kesikli ve sürekli rassal değişkenlere ait olasılık fonksiyonlarını kullanarak olasılık hesaplayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veri türlerini ayırt edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veri setini özetlemek için kullanılan tanımlayıcı istatistikleri hesaplayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İstatistik bilimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |