Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hareket Geometrisine Giriş | MAT311 | 5 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ |
Amaç |
Güç ve kütle kavramlarını dikkate almaksızın geometrik özelliklerle vektörleri kullanarak nokta ve nokta sistemlerinin hareketlerini vermektir.. |
Ders İçeriği |
Bir parametreli hareketler, iki parametreli hareketler, küre kinematiği, uzay kinematiği |
Ders Kaynakları |
Hareket Geometrisi ve Kuaterniyonlar Teorisi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dual sayılar sistemi | |
2 | Dual sayılar halkası | |
3 | Dual sayıların matris gösterimi ve dual vektör uzayı | |
4 | D-modül, D-modül üzerinde iççarpım ve norm tanımı | |
5 | E.Study dönüşümü ve dual açı | |
6 | D-modül üzerinde dış çarpım,karma çarpım ve dual vektörlerde baz kavramı | |
7 | D-modülde dual izometriler | |
8 | Arasınav | |
9 | Dual değişkenli fonksiyonların seriye açılımı ve dual integral | |
10 | Reel kuaterniyonlar cebiri, reel kuaterniyonların matris gösterimi | |
11 | Dual kuaterniyonlar ve dual kuaterniyonlar üzerinde ki temel işlemler | |
12 | Çizgi kuaterniyonu | |
13 | Kuaterniyon operatörü | |
14 | Dönme ve kayma operatörleri, Vida operatörü ve vida hareketi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kompleks değişkenli fonksiyonlar teorisine benzer şekilde dual değişkenli fonksiyonları tanır. | |||
Özellikle dual kuaterniyonları kullanarak hareket geometrisini inceleyebime becerisini kazanır | |||
Dual sayılar sistemi, D-modül, reel kuaterniyonlar, dual kuaterniyonlar ve özeliklerini öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kompleks değişkenli fonksiyonlar teorisine benzer şekilde dual değişkenli fonksiyonları tanır. | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Özellikle dual kuaterniyonları kullanarak hareket geometrisini inceleyebime becerisini kazanır | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Dual sayılar sistemi, D-modül, reel kuaterniyonlar, dual kuaterniyonlar ve özeliklerini öğrenir. | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |