| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Optimizasyon | MAT315 | 5 | 2 + 1 | 6,0 |
| Birim Bölüm | MATEMATİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bengi YILDIZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Optimizasyonun temelleri, klasik ve yeni optimizasyon yöntemleri konusunda kuramsal bilgi kazanılması |
| Ders İçeriği |
Optimizasyona Giriş, Doğrusal Optimizasyon, Kısıtsız Optimizasyon, Kısıtlı optimizasyon, Matlab uygulamaları |
| Ders Kaynakları |
Stanislaw H. Zak, Edwin K.P.Chong, Introduction to Optimization, Wiley, 2013
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Optimizasyona giriş, temel tanım ve teoremler | Ders |
| 2 | Optimizasyon problemlerinin matematik modellenmesi, bazı önemli ekstremum problemler | Ders Problem Çözme |
| 3 | Kısıtsız optimizasyon: Tek değişkenli optimizasyon ve yöntemleri | Ders Problem Çözme |
| 4 | Kısıtsız optimizasyon: Çok değişkenli optimizasyon | Ders Problem Çözme |
| 5 | Kısıtsız optimizasyon: Gradyent yöntemi | Ders Problem Çözme |
| 6 | Kısıtlı optimizasyon | Ders Problem Çözme |
| 7 | Kısıtlı optimizasyon yöntemleri | Ders Problem Çözme |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Doğrusal Programlama | Ders Problem Çözme |
| 10 | Simplex yöntemi | Ders Problem Çözme |
| 11 | MATLAB Programlamaya Giriş | Ders Problem Çözme Laboratuar |
| 12 | MATLAB Programlama: Kısıtsız optimizasyon | Ders Problem Çözme Laboratuar |
| 13 | MATLAB Programlama: Kısıtlı optimizasyon | Ders Problem Çözme Laboratuar |
| 14 | MATLAB Optimizasyon Toolbox | Ders Problem Çözme Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Alternatif çözümlerden optimum sonucu çıkarabilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
| Doğrusal ve doğrusal olmayan optimizasyon modellerini ve farklı optimizasyon algoritmalarını tanıyabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Optimizasyon kavram ve temel ilkelerini tanımak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
| Verilen problemin yapısını analiz edebilme, modeli tanıyabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Optimizasyon teknikleri ile ve optimizasyon yazılımını kullanarak bilinçli ve uygun sonuçları oluşturmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alternatif çözümlerden optimum sonucu çıkarabilmek | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 5 | ;
| Doğrusal ve doğrusal olmayan optimizasyon modellerini ve farklı optimizasyon algoritmalarını tanıyabilme | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 2 | ;
| Optimizasyon kavram ve temel ilkelerini tanımak | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | ;
| Verilen problemin yapısını analiz edebilme, modeli tanıyabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 5 | 3 | ;
| Optimizasyon teknikleri ile ve optimizasyon yazılımını kullanarak bilinçli ve uygun sonuçları oluşturmak | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 4,2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3,8 | 3,2 |