Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uygulamalarla Sürekli Kesirler | MAT317 | 5 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Sürekli kesirleri anlamak ve uygulamak |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar, Fonksiyonların sürekli kesir gösterimleri, Yakınsaklık kriteri, Pade yaklaşımları, Moment teorisi ve ortogonal fonksiyonlar, Sürekli kesir inşâsı, Kesme hatası sınırları, Sürekli kesir değerlendirmesi, Matematiksel sabitler, Elemanter fonksiyonlar, Gamma fonksiyonu ve ilişkili fonksiyonlar, Hata fonksiyonu ve ilişkili integraller, Üstel integraller ve ilişkili fonksiyonlar, Hiper geometrik fonksiyonlar, Birleşen hiper geometrik fonksiyonlar, Bessel fonksiyonları, Olasılık fonksiyonları, Temel hiper geometrik fonksiyonlar. |
Ders Kaynakları |
ROSEN, H.., K., Elementary Number Theory And Its Application, 3d Edition, Addison –Wesley, 1993.
OLDS, C., D., Continued Fractions, Random House, The L.W. Singer Company, Third Printing, 1963. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar, Fonksiyonların sürekli kesir gösterimleri | Ders |
2 | Yakınsaklık kriteri, Pade yaklaşımları | Ders |
3 | Moment teorisi ve ortogonal fonksiyonlar | Ders |
4 | Sürekli kesir inşâsı, Kesme hatası sınırları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Matematiksel sabitler, Elemanter fonksiyonlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Gamma fonksiyonu ve ilişkili fonksiyonlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Hata fonksiyonu ve ilişkili integraller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Arasınav | Problem Çözme |
9 | Üstel integraller ve ilişkili fonksiyonlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Hiper geometrik fonksiyonlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Birleşen hiper geometrik fonksiyonlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Bessel fonksiyonları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Olasılık fonksiyonları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Temel hiper geometrik fonksiyonlar. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sürekli kesirlerle ilgili temel kavramları öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Özel denklemlerle sürekli kesirleri uygular | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sürekli kesirlerle ilgili temel kavramları öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özel denklemlerle sürekli kesirleri uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |