| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki İngilizce I | MAT319 | 5 | 2 + 1 | 6,0 |
| Birim Bölüm | MATEMATİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Figen UYSAL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN |
| Amaç |
Bu dersin amacı öğrencinin matematiksel kavramların İngilizce karşılıklarını öğrenmesidir. Ayrıca matematik alan bilgisi için güncel yabancı literatürü de takip edebilmesi amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
1 Sıfıra sıfırlama 2 İkili işlemlere ayırma 3 İkili olmayan işlemlere giriş 4 İşaretli Numaralarla Çalıştırma 5 İşaretli numaralarla çalıştırma 6 Sıfır ve İşaretli numaralar 7 Ara Sınav 8 Değişmeli Özellik 9 İlişkisel Mülkiyet 10 Uygun Kesirler – Uygun Olmayan Kesirler 11 Kesirleri onikilere çevirme 12 Demikalleri kesre dönüştürme 13 üstel gösterim 14 üstel ifadeler |
| Ders Kaynakları |
Cambridge bussines vocabulary in use (elementary)
https://www.youtube.com/watch?v=MNkNHD7Sj70&t=107s |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2015 - 2016 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 35 |
| Ödev 1 | 25 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 28 | 14 | 392 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 14 | 14 | 196 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 592 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 23,22 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | İkili işlemlere giriş | |
| 3 | İkili olmayan işlemlerin tanıtılması | |
| 4 | Sayılarla işlemler | |
| 4 | Sayılarla işlemler | |
| 6 | sıralama sayıları | |
| 6 | sıralama sayıları | |
| 8 | Değişme özelliği | |
| 9 | Birleşme Özelliği | |
| 10 | Kesirler | |
| 11 | kesirleri ondalık sayılara çevirme | |
| 12 | ondalık sayıları kesirlere çevirme | |
| 13 | Üstel gösterim | |
| 14 | Üstel İfadeler |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Matematiksel kaynaklar hakkında genel bilgiler araştırabilir ve bunları anlayabilir | |||
| Öğrenci temel matematiksel terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. | |||
| Tercüme konusunda başlangıç noktası bilinci edinir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Matematiksel kaynaklar hakkında genel bilgiler araştırabilir ve bunları anlayabilir | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | ;
| Öğrenci temel matematiksel terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ;
| Tercüme konusunda başlangıç noktası bilinci edinir. | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 3,33 | 3,67 | 3,67 | 3,33 | 4 | 3,67 | 4 | 4 | 4 | 3,67 | 4,33 |