EN
  • Anasayfa
  • MAT424 Fraktal ve Doğa (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
MAT424 - Fraktal ve Doğa
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fraktal ve Doğa MAT424 8 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Önder Gökmen YILDIZ
Ders Veren
Amaç

Doğadaki canlı ve cansız varlıkların geometrik yapısının tanıtılması. Ele aldığımız nesnenin geometrik ve karakteristik özeliklerinin, değişmeyen yapısının tanıtılması, boyutunun incelenmesi ve böylece onu diğer nesnelerle karşılaştırma imkanı sağlatılması. Matematiğin, doğadaki nesneleri nasıl açıkladığının öğretilmesi.

Ders İçeriği

Fraktal Kavramı ve Tarihçesi, Ölçekler, Yansımalar, Ötelemeler ve Küçültmeler, Fraktal Boyut Kavram, Nüfus Artması, Dinamik Sistemler, Üreteçle Tekrarlama, L-Sistemler, Tekrarlayan Fonksiyonlar Sistemi, Random TFS, Kompleks Tekrarlama

Ders Kaynakları Fraktal Geometri, Hasan Hilmi Hacısalihoğlu, Ankara 2017
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 2 6
Final Final 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Fraktal Kavramı ve Tarihçesi
2 Bilinen Fraktal Örnekleri
3 Ölçekler, Yansımalar, Ötelemeler ve Küçültmeler
4 Fraktal Boyut Kavramı 1
5 Fraktal Boyut Kavramı 2
6 Fraktallara Ait Doğadaki Uygulamalar
7 Nüfus Artması
8 Dinamik Sistemler
9 Arasınav
10 Üreteçle Tekrarlama, L-Sistemler
11 Tekrarlayan Fonksiyonlar Sistemi
12 Random TFS
13 Kompleks Tekrarlama
14 Julia ve Mandelbrot Cümleleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Doğadaki nesneleri matematik yönünden anlayabilmeyi sağlar.
Fraktal örnekleri olan Sierpinski üçgeni, Koch Kartanesi, Ters Kartanesi kavramlarının yanısıra doğada ya da insan vücudundaki fraktal yapılar ve boyutları hakkında bilgi sahibi olur.
Fraktal ve Tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Doğadaki nesneleri matematik yönünden anlayabilmeyi sağlar. - - - - - - - - - -
Fraktal örnekleri olan Sierpinski üçgeni, Koch Kartanesi, Ters Kartanesi kavramlarının yanısıra doğada ya da insan vücudundaki fraktal yapılar ve boyutları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - -
Fraktal ve Tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - -