Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce III | MAT425 | 7 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İlker İNAM |
Ders Veren | |
Amaç |
Matematiksel metinleri İngilizce yazmayı öğreterek lisansüstü veya bilimsel çalışmalarda etkili ve doğru kullanımını sağlamak |
Ders İçeriği |
1) Bazı yazım incelikleri 2) Temel matematik terimleri 3) Temel matematik terimleri 4) Temel matematik terimleri 5) Temel matematik terimleri 6) Matematik cümleleri 7) Matematik cümleleri 8) Matematik cümleleri 9) Matematik cümleleri 11) Fonksiyonları ifade etmek 12) Doğru yazım teknikleri 13) Doğru yazım teknikleri 14) Doğru yazım teknikleri |
Ders Kaynakları |
F. Vivaldi, Mathematical Writing, Springer/Verlag, 2014
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bazı yazım incelikleri | Ders |
5 | Temel matematik terimleri | Ders |
5 | Temel matematik terimleri | Ders |
5 | Temel matematik terimleri | Ders |
5 | Temel matematik terimleri | Ders |
7 | Matematik cümleleri | Ders |
7 | Matematik cümleleri | Ders |
7 | Matematik cümleleri | Ders |
7 | Matematik cümleleri | Ders |
11 | Fonksiyonları ifade etmek | Ders |
11 | Fonksiyonları ifade etmek | Ders |
12 | Doğru yazım teknikleri | Ders |
13 | Doğru yazım teknikleri | Ders |
13 | Doğru yazım teknikleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Matematikte İngilizce sunum yapabilir. | |||
Matematikte Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |||
İngilizce matematik cümleleri kurabilir. | |||
Matematikte İngilizce-Türkçe çeviri yapabilir. | |||
İngilizce matematik terimlerini bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematikte İngilizce sunum yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matematikte Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İngilizce matematik cümleleri kurabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matematikte İngilizce-Türkçe çeviri yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İngilizce matematik terimlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |