Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Veri Tabanı Programı ve Tasarımı | MAT420 | 8 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İlker Burak GİRESUNLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Verimli ve etkili veri tabanı uygulamaları geliştirmek ve yönetmek, veri tabanı yönetim sistemlerinin temellerini, veri tabanlarının tasarım tekniklerini ve veri tabanı yönetiminin ilkelerini anlamayı gerektirir. Bu dersin amacı, veri modelleri, veri tabanı dilleri, veri tabanı tasarımı, ilişkisel cebir ve sorgu işleme konuları dahil olmak üzere veri tabanı yönetiminin temel kavramlarını tanıtmaktır. İlişkisel veri tabanı sistemleri ana odak noktasıdır, ancak NoSQL veri tabanları da dahil olmak üzere diğer türler incelenir. Veri tabanlarının pratik tasarımı ve modern yazılım araçları kullanılarak veri tabanı uygulamalarının geliştirilmesi üzerinde durulacaktır. |
Ders İçeriği |
1-Veri tabanları ve Veri tabanı Kullanıcıları. 2-Veri tabanı Sistemi Kavramları ve Mimarisi. 3-İlişkisel Veri Modeli ve İlişkisel Veri tabanı Kısıtlamaları. 4-Temel SQL. 5-Daha Fazla SQL: Karmaşık Sorgular, Tetikleyiciler, Görünümler ve Şema Değiştirme. 6-Varlık-İlişki (ER) Modelini Kullanarak Veri Modelleme. 7-ER- ve EER ile İlişkisel Haritalamaya İlişkin İlişkisel Veri tabanı Tasarımı. 8-Genel tekrar ve ara sınava hazırlık. 9-Saklı Yordamlar ve Uygulamaları. 10-Geliştirilmiş Varlık-İlişki (EER) Modeli. 11-İlişkisel Veri tabanları için İşlevsel Bağımlılıkların ve Normalleştirmenin Temelleri. 12-Fonksiyonlar ve XML (Genişletilebilir İşaretleme Dili). 13-NoSQL'e Giriş. 14-Proje Sunumları. |
Ders Kaynakları |
Fundamentals of Database System. R. Elmasri, S.B. Naavathe (2010). Pearson Addion Wesley.
Fundamentals of Relational Database Management Systems, Sumathi and S. Esakkirajan, Springer Verlang, 2010. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Veri tabanları ve Veri tabanı Kullanıcıları. | Ders Laboratuar |
2 | Veri tabanı Sistemi Kavramları ve Mimarisi. | Ders Laboratuar |
3 | İlişkisel Veri Modeli ve İlişkisel Veri tabanı Kısıtlamaları. | Ders Laboratuar |
4 | Temel SQL. | Ders Laboratuar |
5 | Daha Fazla SQL: Karmaşık Sorgular, Tetikleyiciler, Görünümler ve Şema Değiştirme. | Ders Laboratuar |
6 | Varlık-İlişki (ER) Modelini Kullanarak Veri Modelleme. | Ders Laboratuar |
7 | ER- ve EER ile İlişkisel Haritalamaya İlişkin İlişkisel Veri tabanı Tasarımı. | |
8 | Genel tekrar ve ara sınava hazırlık. | Ders Laboratuar |
9 | Saklı Yordamlar ve Uygulamaları. | Ders Laboratuar |
10 | Geliştirilmiş Varlık-İlişki (EER) Modeli. | Ders Laboratuar |
11 | İlişkisel Veri tabanları için İşlevsel Bağımlılıkların ve Normalleştirmenin Temelleri. | Ders Laboratuar |
12 | Fonksiyonlar ve XML (Genişletilebilir İşaretleme Dili). | Ders Laboratuar |
13 | NoSQL'e Giriş. | Ders Laboratuar |
14 | Proje Sunumları. | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Veri tabanı geliştirme ve yönetme becerisi kazanır. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Veri tabanı tasarlama , geliştirme ve devamlılığını sağlama becerisi kazanır. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Ticari ilişkisel veri tabanı sistemlerini (Oracle, SQL Server) tanır. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
ER/EER diyagramları kullanarak veri modellerinin geliştirme becerisi edinir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Veri tabanı geliştirme ve yönetme becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veri tabanı tasarlama , geliştirme ve devamlılığını sağlama becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ticari ilişkisel veri tabanı sistemlerini (Oracle, SQL Server) tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ER/EER diyagramları kullanarak veri modellerinin geliştirme becerisi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |