Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sayısal Yöntemler | MAT429 | 7 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emrah HASPOLAT |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Bengi YILDIZ |
Amaç |
Sayısal yöntemleri öğretmek, kullanım alanlarını anlatmak ve bilgisayar ile problem çözme yeteneği kazandırmaktır |
Ders İçeriği |
Sayısal Yöntemlere Giriş, Matematiksel Modelleme, Hatalar, Lineer Olmayan Denklemlerin Çözümleri, Sabit Nokta İterasyonu, Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümleri, Farklar, En Küçük Kareler Yöntemi, İnterpolasyon, İnterpolasyon Türleri, Nümerik İntegrasyon |
Ders Kaynakları |
Sayısal Yöntemler ve Matlab Uygulamaları, Nurhan Karaboğa
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sayısal Yöntemlere Giriş | |
2 | Matematiksel Modelleme | |
3 | Hatalar | Ders |
4 | Lineer Olmayan Denklemlerin Çözümleri | |
5 | Lineer Olmayan Denklemlerin Çözümleri (devam) | Ders |
6 | Sabit Nokta İterasyonu | |
7 | Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümleri | |
8 | Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümleri (devam) | Ders |
9 | Arasınav | |
10 | Farklar | |
11 | En Küçük Kareler Yöntemi | |
12 | İnterpolasyon | |
13 | İnterpolasyon Türleri | |
14 | Nümerik İntegrasyon | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Matematiksel Modellemeyi kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümlerini yapar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
En Küçük Kareler Yöntemini kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Lineer Olmayan Denklemlerin Çözümlerini yapar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İnterpolasyon ile eğri uydurmayı kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematiksel Modellemeyi kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümlerini yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
En Küçük Kareler Yöntemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Lineer Olmayan Denklemlerin Çözümlerini yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnterpolasyon ile eğri uydurmayı kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |