Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Lie Grupları | MAT435 | 7 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet SOLGUN |
Ders Veren | |
Amaç |
Atlas ve manifold kavramının öğretilmesi; Çarpım manifoldu kavramı; Manifoldlar arasında tanımlı bir fonksiyonun diferensiyellenebilir olması; Grup kavramı, Grup işleminin Diferensiyellenebilirliği, Lie grubu tanımı ve çeşitli örnekler |
Ders İçeriği |
Grup tanımı; Atlas ve tam atlas tanımı; Manifold kavramı; Bir fonksiyonun Diferensiyellebilir olması, Çarpım manifoldları ; Grup operatörünün diferensiyellenebilmesi |
Ders Kaynakları |
Introduction to Smooth Manifolds, John M. Lee, Springer
An Introduction to Lie groups and Lie Algebras, Alexander Kirillov, Jr., Cambridge studies in advanced mathematics |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 2 | 4 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,35 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gruplar ve grup örnekleri | |
2 | Manifoldlar teorisi için ön bilgiler | |
3 | Harita tanımı ve örnekler | |
4 | Atlas ve tam atlas | |
5 | Pürüzsüz Manifoldlar-I | |
6 | Pürüzsüz Manifoldlar-II | |
7 | Çemberin Manifold yapısı | |
8 | Kürenin Manifold yapısı | |
9 | Alt manifoldlar ve örnekler | |
10 | Çarpım manifoldları ve örnekler | |
11 | Vektör alanı kavramı ve bir noktadaki tanjant uzayı | |
12 | Lie grubu tanımı | |
13 | Lie grubu örnekleri-I | |
14 | Lie grubu örnekleri-II |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Diferensiyellenebilme kavramını öğrenme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Lie grubu yapısı öğrenme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Manifold kavramını öğrenme | Sunum / Seminer Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Diferensiyellenebilme kavramını öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Lie grubu yapısı öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Manifold kavramını öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |