Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematiksel Modelleme | MAT437 | 7 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emrah HASPOLAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Gerçek hayat problemlerinin matematiksel modellerinin kurulması ve çözülmesi |
Ders İçeriği |
Model, ve sınıflandırmalar, Ölçek, büyüklük, güç çıktısı, Hareket; koşu, dalma, havada durma, Suda yürüme, optimal yürüyüş, Ayak sayısı, Duruş ve denge, Paketleme maliyeti, Boyut analizi, Boyutsal homojenlik, Buckingham Pi teoremi, boyutsuz çarpımların dönüşümleri, Basit salınım, Grafik yöntemler, Silahlanma yarışı, kararlılık analizi, Leslie Yaş-Ayrışmış Model, epidemik model, Nüfus modelleri, Av-avcı modelleri, Aşılamalı-hastalık modeli, Diferensiyel denklemler, Kararlılık analizi, Faz- düzlem denklemi, Yörüngeler Tek tür ekolojik modeli, Av-Avcı Modeli, Rekabet Modeli, Çam diken-kurdu modeli, kemostat model, Epidemik Modeller. |
Ders Kaynakları |
Ozalp, N., Matematiksel Modelleme, Gazi Kitabevi, 2015
Allen, L.J.S., An Introduction to Mathematical Biology, Pearson, 2007 Murray, J.D., Mathematical Biology, Springer, 2004 Allen, L.J.S., An Introduction to Mathematical Biology, Pearson, 2007 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Modeller ve Sınıfandırma | Ders |
2 | Ölçek, büyüklük, güç çıktısı | Ders |
3 | Hareket; koşu, dalma, havada durma, Suda yürüme, optimal yürüyüş, Ayak sayısı, Duruş ve denge | Ders |
4 | Paketleme maliyeti | Ders |
5 | Boyut analizi, Boyutsal homojenlik | Ders |
6 | Buckingham Pi teoremi, boyutsuz çarpımların dönüşümleri | Ders |
7 | Basit salınım, Grafik yöntemler, Silahlanma yarışı | Ders |
8 | Leslie Yaş-Ayrışmış Model, Nüfus modelleri, Av-avcı modelleri | Ders |
9 | Diferensiyel denklemler | Ders |
10 | Kararlılık analizi, Faz- düzlem denklemi | Ders |
11 | Yörüngeler Tek tür ekolojik modeli | Ders |
12 | Av-Avcı Modeli, Rekabet Modeli | Ders |
13 | Çam diken-kurdu modeli, kemostat model | Ders |
14 | Epidemik Modeller, Aşılamalı-hastalık modeli | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gerçek hayat problemlerinin matematiksel modellerinin oluşturabilme ve çözebilme yeteneğini kazanılması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gerçek hayat problemlerinin matematiksel modellerinin oluşturabilme ve çözebilme yeteneğini kazanılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |