Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dönüşümler ve Geometriler | MAT430 | 8 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bahar DOĞAN YAZICI |
Ders Veren | |
Amaç |
Hareketler, dönmeler, ötelemeler ve simetriler hakkında temel bilgileri kazandırmak |
Ders İçeriği |
Afin uzay, Afin alt uzaylar, Öklid uzayı, Öklid alt uzayları, İzometriler, Hareketler, Ötelemeler, Dönmeler,Yansımalar. |
Ders Kaynakları |
Hacısalihoğlu, H.H., Dönüşümler ve Geometriler, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi, Matematik Bölümü.,1998.[2]
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2016 - 2017 2018 - 2019 2019 - 2020 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Afin Uzaylar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Ders |
1 | Afin Uzaylar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Ders |
3 | Afin Dönüşümler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Öklid uzayı ve izometriler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Dönüşümlere giriş | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Hareketler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Hareketler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Düzlem Hareketleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Ara sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Ötelemeler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Ötelemeler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Dönmeler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Dönmeler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Yansımalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dönüşüm gruplarının yapısını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Geometrilerin sınıflarını , dönüşümlerin gruplar ile ilgili problemleri idrak edebilme ve çözebilme becerisini kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Afin grup, afin çatı, Afin geometri, direkt ve karşıt hareketler hakkında bilgi edinir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dönüşüm gruplarının yapısını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Geometrilerin sınıflarını , dönüşümlerin gruplar ile ilgili problemleri idrak edebilme ve çözebilme becerisini kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Afin grup, afin çatı, Afin geometri, direkt ve karşıt hareketler hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |