Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematik ve Hayat | MAT426 | 8 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Figen UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Matematik kavramların anlaşılmasını kolaylaştırmak, bu kavram, ilişki ve özelliklerin uygulamalarını göstererek öğrencilerde matematiğin işe yaradığı, değerli olduğu bilincini uyandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Matematiğin doğada, mühendislikte, bilişimde, ekonomide, sanatta, vb. alanlarla birlikte hayatın içindeki kullanım alanları, uygulamaları, açıklayıcı rolü, nesnelerle ilişkisi. |
Ders Kaynakları |
Lial,M. L., Hungerford,T. W. and Holcomb, J. 2010; Mathematics with Applications (10th Edition), Pearson
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Matematik ve hayat ilişkisi geçmişten günümüze. | |
2 | Problem çözme teknikleri ve problem çözme becerilerinin günlük yaşamdaki önemi | |
3 | Matematiksel düşünce yapısının hayatın içindeki rolü | |
4 | Matematik ve doğa | |
5 | Matematik ve mühendislik | |
6 | Matematik ve ekonomi | |
7 | Matematik ve sanat | |
8 | Ara sınav | |
9 | Matematik ve bilişim | |
10 | Matematik ve sağlık | |
11 | Matematik ve spor | |
12 | Matematik ve din | |
13 | Matematik ve adalet | |
14 | Öğrenci sunumları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Matematiğin hayatın içindeki kullanım alanları ve önemi hakkında fikir sahibi olur. | |||
Problem çözme yöntemlerini ve günlük hayattaki önemini kavrar. | |||
Matematiksel düşünce yapısının önemini kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematiğin hayatın içindeki kullanım alanları ve önemi hakkında fikir sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Problem çözme yöntemlerini ve günlük hayattaki önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matematiksel düşünce yapısının önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |