EN
  • Anasayfa
  • MAT322 Kinematik (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
MAT322 - Kinematik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kinematik MAT322 6 2 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ
Ders Veren Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ
Amaç

Düzlemsel ve küresel hareketleri tanıtmak, uzay hareketlerini ve vida hareketlerini incelemek. Hareketleri kuaterniyonlar yardımıyla ifade edebilmek ve dönme, kayma ve vida operatörleri yardımıyla hareketleri inceleme

Ders İçeriği

Düzlemsel hareketler, küresel hareketler, uzay hareketleri, vida hareketleri, vida ekseni bulma, hareketlerin kuaterniyonlarla ifadesi; dönme, kayma ve vida operatörleri ve uygulamaları.

Ders Kaynakları O. Bottema and B. Roth, Theoretical Kinematics, North-Holland Pub. company, Amsterdam-New York-Oxford, 1979
Müller, H., R., Kinematik Dersleri, Ankara Üni., 1963
Hacısalihoğlu, H. H., Hareket Geometrisi ve Kuaterniyonlar Teorisi, Gazi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Yayınları, 1983.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Uygulama 1 Uygulama 1 1 14 14
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 158
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,20
AKTS 6,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Düzlemsel hareketler Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
1 Düzlemsel hareketler Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Küresel hareketler Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Küresel hareketler Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Uzay Hareketleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Uzay Hareketleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Uzay hareketleri, Vida hareketleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Ara sınav
9 Vida Hareketleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Vida Hareketleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Hareketlerin kuaterniyonlarla ifadesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Hareketlerin kuaterniyonlarla ifadesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Dönme, kayma ve vida operatörleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Dönme, kayma ve vida operatörleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Düzlemde bir parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Düzlemde bir parametreli hareketlerin Kanonik izafe sistemini inşa eder Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Düzlemde bir parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Düzlemde iki parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Düzlemde iki parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Düzlemde bir parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar 4 5 2 5 2 3 2 3 4 2 4
Düzlemde bir parametreli hareketlerin Kanonik izafe sistemini inşa eder 4 5 2 5 2 3 2 3 4 2 4
Düzlemde bir parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar 4 5 2 5 2 3 2 3 4 2 3
Düzlemde iki parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar 4 5 2 5 2 3 2 3 4 2 4
Düzlemde iki parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar 4 5 2 5 2 3 2 3 4 2 3
Ortalama Değer 4 5 2 5 2 3 2 3 4 2 3,6