Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kinematik | MAT322 | 6 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ |
Amaç |
Düzlemsel ve küresel hareketleri tanıtmak, uzay hareketlerini ve vida hareketlerini incelemek. Hareketleri kuaterniyonlar yardımıyla ifade edebilmek ve dönme, kayma ve vida operatörleri yardımıyla hareketleri inceleme |
Ders İçeriği |
Düzlemsel hareketler, küresel hareketler, uzay hareketleri, vida hareketleri, vida ekseni bulma, hareketlerin kuaterniyonlarla ifadesi; dönme, kayma ve vida operatörleri ve uygulamaları. |
Ders Kaynakları |
O. Bottema and B. Roth, Theoretical Kinematics, North-Holland Pub. company, Amsterdam-New York-Oxford, 1979
Müller, H., R., Kinematik Dersleri, Ankara Üni., 1963 Hacısalihoğlu, H. H., Hareket Geometrisi ve Kuaterniyonlar Teorisi, Gazi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Yayınları, 1983. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,20 | |||
AKTS | 6,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Düzlemsel hareketler | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
1 | Düzlemsel hareketler | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Küresel hareketler | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Küresel hareketler | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Uzay Hareketleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Uzay Hareketleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Uzay hareketleri, Vida hareketleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Ara sınav | |
9 | Vida Hareketleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Vida Hareketleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Hareketlerin kuaterniyonlarla ifadesi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Hareketlerin kuaterniyonlarla ifadesi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Dönme, kayma ve vida operatörleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Dönme, kayma ve vida operatörleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Düzlemde bir parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Düzlemde bir parametreli hareketlerin Kanonik izafe sistemini inşa eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Düzlemde bir parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Düzlemde iki parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Düzlemde iki parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Düzlemde bir parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | ;
Düzlemde bir parametreli hareketlerin Kanonik izafe sistemini inşa eder | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | ;
Düzlemde bir parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | ;
Düzlemde iki parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | ;
Düzlemde iki parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | ;
Ortalama Değer | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3,6 |