EN
  • Anasayfa
  • MAT322 Kinematik (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
MAT322 - Kinematik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kinematik MAT322 6 2 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ
Ders Veren
Amaç

Güç ve kütle kavramlarını dikkate almaksızın geometrik özelliklerle vektörleri kullanarak nokta ve nokta sistemlerinin hareketlerini vermektir.

Ders İçeriği

Bir parametreli hareketler, iki parametreli hareketler, küre kinematiği, uzay kinematiği

Ders Kaynakları O. Bottema and B. Roth, Theoretical Kinematics, North-Holland Pub. company, Amsterdam-New York-Oxford, 1979
Müller, H., R., Kinematik Dersleri, Ankara Üni., 1963
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Uygulama 1 Uygulama 1 1 14 14
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 158
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,20
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 İvmeler ve ivmelerin terkibi
3 Kanonik izafe sistemi ve Euler-savary formülü
4 Düzlemsel hareketlerin kompleks sayılarla ifadesi
6 Düzlemde İki parametreli hareketler
7 Kutup eksenleri yoğunluğu sıfır olan hareketler
8 Küre kinematiği
9 Ara sınav
10 Kanonik izafe sistemi ve pol eğrilerinin yuvarlanması
11 Yörünge eğrilerine ait Euler-Savary formülünün karşılığı Ders Beyin Fırtınası
12 İki parametreli dönme hareketleri
13 Uzay Kinematiği
14 Birbirine nazaran hareketli birçok uzaylar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Düzlemde bir parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Düzlemde bir parametreli hareketlerin Kanonik izafe sistemini inşa eder Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Düzlemde bir parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Düzlemde iki parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Düzlemde iki parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Düzlemde bir parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar 4 5 2 5 2 3 2 3 4 2
Düzlemde bir parametreli hareketlerin Kanonik izafe sistemini inşa eder 4 5 2 5 2 3 2 3 4 2
Düzlemde bir parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar 4 5 2 5 2 3 2 3 4 2
Düzlemde iki parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar 4 5 2 5 2 3 2 3 4 2
Düzlemde iki parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar 4 5 2 5 2 3 2 3 4 2