Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kinematik | MAT322 | 6 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Güç ve kütle kavramlarını dikkate almaksızın geometrik özelliklerle vektörleri kullanarak nokta ve nokta sistemlerinin hareketlerini vermektir. |
Ders İçeriği |
Bir parametreli hareketler, iki parametreli hareketler, küre kinematiği, uzay kinematiği |
Ders Kaynakları |
O. Bottema and B. Roth, Theoretical Kinematics, North-Holland Pub. company, Amsterdam-New York-Oxford, 1979
Müller, H., R., Kinematik Dersleri, Ankara Üni., 1963 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | İvmeler ve ivmelerin terkibi | |
3 | Kanonik izafe sistemi ve Euler-savary formülü | |
4 | Düzlemsel hareketlerin kompleks sayılarla ifadesi | |
6 | Düzlemde İki parametreli hareketler | |
7 | Kutup eksenleri yoğunluğu sıfır olan hareketler | |
8 | Küre kinematiği | |
9 | Ara sınav | |
10 | Kanonik izafe sistemi ve pol eğrilerinin yuvarlanması | |
11 | Yörünge eğrilerine ait Euler-Savary formülünün karşılığı | Ders Beyin Fırtınası |
12 | İki parametreli dönme hareketleri | |
13 | Uzay Kinematiği | |
14 | Birbirine nazaran hareketli birçok uzaylar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Düzlemde bir parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Düzlemde bir parametreli hareketlerin Kanonik izafe sistemini inşa eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Düzlemde bir parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Düzlemde iki parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Düzlemde iki parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Düzlemde bir parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 |
Düzlemde bir parametreli hareketlerin Kanonik izafe sistemini inşa eder | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 |
Düzlemde bir parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 |
Düzlemde iki parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 |
Düzlemde iki parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 |