Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fraktal | MAT215 | 3 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Önder Gökmen YILDIZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Önder Gökmen YILDIZ |
Amaç |
Doğadaki canlı ve cansız varlıkların geometrik yapısının tanıtılması. Matematiğin, doğadaki nesneleri nasıl açıkladığının öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
Fraktal ve tarihçesi, bazı fraktal örnekleri; sierpinski üçgeni, fraktal örnekleri; koch kartanesi, ters kartanesi, çokgen ve çember fraktallar, uzay dolduran eğriler, tarihi park fraktalı, düzlemde dönüşümler, fraktal boyut kavramı, kendine benzerlik, bazı fraktalların boyutları, kesirsel boyut, Hausdorff boyutu, fraktalların doğadaki uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Fraktal Geometri, Hasan Hilmi Hacısalihoğlu, Ankara 2017
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 2 | 6 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fraktal ve Tarihçesi | |
2 | Bazı Fraktal Örnekleri | |
3 | Sierpinski Üçgeni, Koch kartanesi, ve Ters Kartanesi | |
4 | Düzlemde Dönüşümler | |
5 | Kendine Benzerlik | |
6 | Bazı Özel Fraktallarda Boyut | |
7 | Kesirsel Boyut ve Koch Eğrisinin Boyutu | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
8 | Hausdorff Boyutu | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
9 | Benzerlik Boyutu | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
10 | Moran Denklemi | |
11 | Fraktalların Doğadaki Uygulamaları 1, İnsan Vücudu | |
12 | Fraktalların Doğadaki Uygulamaları 2, Bitkiler | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
13 | Fraktalların Doğadaki Uygulamaları 3, Galaksiler | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
14 | Fraktalların Doğadaki Uygulamaları 4, Nüfus Artması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğadaki nesneleri matematik yönünden anlayabilmeyi sağlar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Doğadaki canlı ve cansız varlıkların geometrik yapısını tanıtır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Fraktal kavramı hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğadaki nesneleri matematik yönünden anlayabilmeyi sağlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğadaki canlı ve cansız varlıkların geometrik yapısını tanıtır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fraktal kavramı hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |