Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematik Öğretim Yöntemleri | MAT216 | 4 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Figen UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste öğrenme alanları tek tek ele alınarak öğrencilerin alan ve pedagojik alan bilgilerinin gelişimi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Matematik öğretimi Matematik nasıl öğretilmeli? Anlamlı matematik öğrenimi ve öğretimi Anlamlı matematik öğrenimi ve öğretimi Öğretim ve öğrenim üzerine yaklaşımlar Öğretim modelleri Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar Ders planlama ve öğretimi |
Ders Kaynakları |
Altun, M. (2014). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için
matematik öğretimi. Bursa: Alfa basım yayım dağıtım.
Baki, A. (2019). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: PegemAkademi. 1. Van De Wale (2012). İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (Çev. Ed. Soner Durmuş), Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2018 - 2019 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Matematik öğretimi | Tartışmalı Ders |
1 | Matematik öğretimi | Tartışmalı Ders |
3 | Matematik nasıl öğretilmeli? | Tartışmalı Ders |
4 | Anlamlı matematik öğrenimi ve öğretimi | Tartışmalı Ders |
4 | Anlamlı matematik öğrenimi ve öğretimi | Tartışmalı Ders |
6 | Öğretim ve öğrenim üzerine yaklaşımlar | |
7 | Öğretim modelleri | Tartışmalı Ders |
8 | arasınav | Tartışmalı Ders |
9 | Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar | Tartışmalı Ders |
9 | Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar | Tartışmalı Ders |
11 | Ders planlama ve öğretimi | Tartışmalı Ders |
11 | Ders planlama ve öğretimi | Tartışmalı Ders |
11 | Ders planlama ve öğretimi | Tartışmalı Ders |
14 | Dönem sonu değerlendirmesi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Matematik öğrenmenin psikolojik temellerini kavrar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Matematik öğrenmeyi olumlu yönde etkileyen öğrenme- öğretme kuramlarını açıklar | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematik öğrenmenin psikolojik temellerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matematik öğrenmeyi olumlu yönde etkileyen öğrenme- öğretme kuramlarını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |