EN
  • Anasayfa
  • MAT216 Matematik Öğretim Yöntemleri (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MAT216 - Matematik Öğretim Yöntemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Matematik Öğretim Yöntemleri MAT216 4 2 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Figen UYSAL
Ders Veren
Amaç

Bu derste öğrenme alanları tek tek ele alınarak öğrencilerin alan ve pedagojik alan bilgilerinin gelişimi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Matematik öğretimi Matematik nasıl öğretilmeli? Anlamlı matematik öğrenimi ve öğretimi Anlamlı matematik öğrenimi ve öğretimi Öğretim ve öğrenim üzerine yaklaşımlar Öğretim modelleri Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar Ders planlama ve öğretimi

Ders Kaynakları Altun, M. (2014). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Bursa: Alfa basım yayım dağıtım.
Baki, A. (2019). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: PegemAkademi.
1. Van De Wale (2012). İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (Çev. Ed. Soner Durmuş), Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2018 - 2019 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Matematik öğretimi Tartışmalı Ders
1 Matematik öğretimi Tartışmalı Ders
3 Matematik nasıl öğretilmeli? Tartışmalı Ders
4 Anlamlı matematik öğrenimi ve öğretimi Tartışmalı Ders
4 Anlamlı matematik öğrenimi ve öğretimi Tartışmalı Ders
6 Öğretim ve öğrenim üzerine yaklaşımlar
7 Öğretim modelleri Tartışmalı Ders
8 arasınav Tartışmalı Ders
9 Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar Tartışmalı Ders
9 Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar Tartışmalı Ders
11 Ders planlama ve öğretimi Tartışmalı Ders
11 Ders planlama ve öğretimi Tartışmalı Ders
11 Ders planlama ve öğretimi Tartışmalı Ders
14 Dönem sonu değerlendirmesi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Matematik öğrenmenin psikolojik temellerini kavrar. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Matematik öğrenmeyi olumlu yönde etkileyen öğrenme- öğretme kuramlarını açıklar Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Matematik öğrenmenin psikolojik temellerini kavrar. - - - - - - - - - -
Matematik öğrenmeyi olumlu yönde etkileyen öğrenme- öğretme kuramlarını açıklar - - - - - - - - - -