Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematik Felsefesi | MAT109 | 1 | 1 + 1 | 2,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İlker İNAM |
Ders Veren | Prof. Dr. İlker İNAM |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin matematiğin doğası üzerine düşünmelerini ve bunun için tarihsel süreçte ortaya atılan sorular üzerine düşünmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
1) Matematiğin tanımı ve genel özellikleri 2) Matematiğin kökeni ve gelişimi 3) Modern matematiğe geçiş 4) Matematiksel düşünme yöntemi 5) Matematiksel nesneler 6) Matematiksel kesinlik 7) Matematikte bunalımlar ve paradokslar 8) Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler 9) Aksiyomatik yöntem 10) Kuramsal uygulamalı ayrımı 11) Matematiğin bilimdeki yeri 12) Matematiğin kültür ve sanatla ilişkisi |
Ders Kaynakları |
Matematik Felsefesi, Stephen F. Barker
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Kısa Sınav 1 | 5 |
Toplam | 45 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %55 |
Toplam | %55 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %45 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %55 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 48 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Matematiğin tanımı ve genel özellikleri | |
2 | Matematiğin kökeni ve gelişimi | |
3 | Modern matematiğe geçiş | |
4 | Matematiksel düşünme yöntemi | |
5 | Matematiksel nesneler | |
6 | Matematiksel kesinlik | |
7 | Matematikte bunalımlar ve paradokslar | |
7 | Matematikte bunalımlar ve paradokslar | |
9 | Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler | |
10 | Aksiyomatik yöntem | |
10 | Aksiyomatik yöntem | |
12 | Kuramsal uygulamalı ayrımı | |
13 | Matematiğin bilimdeki yeri | |
14 | Matematiğin kültür ve sanatla ilişkisi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Matematiğin kökeni ve gelişimini açıklayabilecektir. | |||
Modern matematiğin nasıl ortaya çıktığını açıklayabilecektir. | |||
Matematiğin işlevlerini açıklayabilecektir. | |||
Matematiğin temelleri ve nesneleri hakkında fikir sahibidir | |||
Matematiksel düşünme yöntemini açıklayabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematiğin kökeni ve gelişimini açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Modern matematiğin nasıl ortaya çıktığını açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Matematiğin işlevlerini açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Matematiğin temelleri ve nesneleri hakkında fikir sahibidir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Matematiksel düşünme yöntemini açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |