EN
  • Anasayfa
  • MAT110 Matematik Tarihi (2025 - 2026 / 2. Yarıyıl)
  • EN
MAT110 - Matematik Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Matematik Tarihi MAT110 2 1 + 1 2,0 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. İlker İNAM (Yıl: 2020 - 2021)
Ders Veren
Amaç

Matematik Tarihi nedir , konusu , amacı ve görevi, öneminin öğretilmesi. Matematik Tarihi öğretiminde uygulanan yöntemin öğrenilmesi. Bilim tarihinde Matematiğin yeri . Aritmetik, Cebir, Geometri, Analitik Geometri, Tasarı Geometri, Trigonometri , Diferansiyel Denklemler, İhtimaller Hesabı, İstatistik, Lineer Cebir, Vektör Hesabı, Logaritma v.b. konularda tarihi gelişim. Bazı Matematikçilerin hayat kesitleri ( Yunan, Türk-İslam, Batı Matematikçileri)

Ders İçeriği

Bilim tarihinde Matematiğin yeri . Aritmetik, Cebir, Geometri, Analitik Geometri, Tasarı Geometri, Trigonometri , Diferansiyel Denklemler, İhtimaller Hesabı, İstatistik, Lineer Cebir, Vektör Hesabı, Logaritma v.b. konularda tarihi gelişim. Bazı Yunan, Türk-İslam, Batı Matematikçilerinin hayatları.

Ders Kaynakları Göker, Lütfi; Matematik Tarihi, Kültür Bakanlığı Yayınları, No 1017, 1989 , Ankara .
Göker, Lütfi; Matematik Tarihi ve Türk-İslam Matematikçilerinin Yeri, M.E.B. Yayınları, No 3026, 1997 , İstanbul.
Ekmikçioğlu,Mehmet; Trigonometrinin Tarihi gelişimi, M.E.B. Yayınları, No 189, 1992 , İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 8 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 59
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,31
AKTS 2,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilim tarihinde Matematiğin yeri Ders
2 Matematiğin diğer bilimlerle ilgisi ve farkları ve etik ilkeler Ders
3 Aritmetikte tarihsel gelişim Ders
4 Cebir ve Geometride tarihsel gelişim Ders
5 Analitik geometri ve projektif geometride tarihsel gelişim Ders
6 Trigonometride tarihsel gelişim Ders
7 Diferansiyel denklemlerde tarihsel gelişim Ders
8 Olasılık ve istatistikte tarihsel gelişim Ders
9 Kronolojik bakış Ders
10 Lineer cebir ve vektör hesabında tarihsel gelişim Ders
11 Logaritmada tarihsel gelişim Ders
12 Yunan Matematikçileri Ders
13 Türk-İslam Matematikçileri Ders
14 Batı Matematikçileri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Matematiğin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Matematiğin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur 1 5 4 2 3 4 2 5 4 3 4
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. 5 4 5 4 5 3 4 5 2 3 5
Ortalama Değer 3 4,5 4,5 3 4 3,5 3 5 3 3 4,5