Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoinformatiğe Giriş | MBG407 | 7 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsmail POYRAZ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Emrah KAYGUSUZ |
Amaç |
Moleküler Biyoloji'nin Temel Kavramlarını bilgisayar teknolojisi yardımıyla daha iyi ve amacına yönelik kullanmayı öğretme ; DNA,RNA,Protein, moleküllerinin araştırılmasında İnternet tabanlı biyolojik veribankalarını ve kullanımını öğretme , GeneTool ve PepTool vb. moleküler çalışmalarda kullanılan programların kullanımını öğretme, Dikey dizi hizalama, PCR primerlerinin tasarımı ve değerlendirilmesini öğretme. Dünyada mevcut Gen bankalarını etkin olarak kullanabilmeyi öğretme. |
Ders İçeriği |
Moleküler Biyoloji'nin Temel Kavramlarını bilgisayar teknolojisi yardımıyla daha iyi ve amacına yönelik kullanımı ; DNA,RNA,Protein, moleküllerinin araştırılmasında İnternet tabanlı biyolojik veribankaları ve kullanımı , GeneTool ve PepTool vb. moleküler çalışmalarda kullanılan programların kullanımı. Dikey dizi hizalama, PCR primerlerinin tasarımı ve değerlendirilmesi, Dünyada mevcut Gen bankalarını etkin olarak kullanımı. |
Ders Kaynakları |
Biyologlar için Biyoenformatik, Yazarlar:Pavel Pevzner, Ron Shamir, Çeviri editörü: Zeki Kaya, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014.
Lesk, A. M., (2002) Introduction to Bioinformatics Oxford University Pres. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 10 |
Uygulama 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 7 | 7 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Moleküler Biyoloji'nin Temel Kavramları | |
2 | Moleküler Biyoloji'nin Temel Kavramları II | |
3 | DNA Uygulamaları | |
4 | RNA uygulamaları | Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Protein Uygulamaları | |
6 | İnternet tabanlı biyolojik veribankaları ve kullanımı | |
7 | Ara sınav | |
8 | İnternet tabanlı biyolojik veribankaları ve kullanımı II | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
9 | GeneTool Programlarının Kullanımı I | |
10 | GeneTool Programlarının Kullanımı II | |
11 | PepTool programlarının kullanımı I | |
12 | PepTool programlarının kullanımı II | |
13 | Dikey dizi hizalama uygulamaları | |
14 | PCR primerlerinin tasarımı ve değerlendirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DNA,RNA,Protein, moleküllerinin araştırılmasında İnternet tabanlı biyolojik veribankaları ve bu veribankaların kullanımını öğrenir. | |||
Öğrenci moleküler Biyoloji'nin Temel Kavramlarını bilgisayar teknolojisi yardımıyla daha iyi ve amacına yönelik kullanabilir. | |||
GeneTool ve PepTool vb. moleküler çalışmalarda kullanılan programlarının kullanımını öğrenir. | |||
Dikey dizi hizalamayı, PCR primerlerinin tasarımını ve değerlendirilmesini, Dünyada mevcut Gen bankalarını etkin olarak kullanabilmeyi öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
DNA,RNA,Protein, moleküllerinin araştırılmasında İnternet tabanlı biyolojik veribankaları ve bu veribankaların kullanımını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci moleküler Biyoloji'nin Temel Kavramlarını bilgisayar teknolojisi yardımıyla daha iyi ve amacına yönelik kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
GeneTool ve PepTool vb. moleküler çalışmalarda kullanılan programlarının kullanımını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dikey dizi hizalamayı, PCR primerlerinin tasarımını ve değerlendirilmesini, Dünyada mevcut Gen bankalarını etkin olarak kullanabilmeyi öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |