Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Evrimsel Biyoloji | MBG435 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV |
Ders Veren | |
Amaç |
Evrimin anlamı, yeryüzünün ve canlılığın ortaya çıkışı ve çeşitlenmesi ile ilgili bilimsel teorilerin öğrenilmesi. |
Ders İçeriği |
Mikro ve makro evrim, yaşamın kökeni, ortak ata kavramı, evrim için kanıtlar, doğal seleksiyon ile canlıların çeşitlenmesi, evrimin moleküler boyutu. |
Ders Kaynakları |
Evrim- Douglas J. Futuyma
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 117 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,59 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Evrimsel Biyolojinin tarihi: Evrim ve Genetik | Ders |
2 | Evrimin kanıtları | Ders |
3 | Yaşamın Kökeni | Ders Tartışmalı Ders |
4 | En Son Ortak Ata ve Yaşam Ağacı | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Bakteri ve Arkeaların Farklılaşması: Filogeni ve Genetik | Ders |
6 | Ökaryotların Kökeni ve Farklılaşması | Ders |
7 | Çok hücreliliğin Gelişimi, Hayvan ve Bitkilerin Farklılaşması | Ders |
8 | Makale araştırma ve inceleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
9 | Varyasyonun Mutasyon ve Rekombinasyon Yoluyla Oluşumu | Ders |
10 | Rastegele Genetik Sürüklenme | Ders |
11 | Populasyon yapısı | Ders |
12 | Varyasyonların Seçilimi, Seçilim ve Diğer Güçlerin Etkileşimi | Ders |
13 | Evrimle İlgili Tartışmalar | Tartışmalı Ders |
8 | Makale araştırma ve inceleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Evrimsel mekanizmalar olarak Seçilim, Mutasyon, Göç, Genetik sürüklenme ve Rastgele olmayan çiftleşmeleri örneklerle açıklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Evrimsel çalışmalarda kullanılan moleküler tekniklerinin esaslarını ve kullanış amaçlarını örnekler üzerinden anlatır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı Türleşme modellerini örnekleriyle açıklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı evrim teorileri arasındaki farkları karşılaştırmalı olarak tartışır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Evrimsel biyoloji ile biyolojinin diğer çalışma alanları arasında ilişki kurar | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Evrimsel mekanizmalar olarak Seçilim, Mutasyon, Göç, Genetik sürüklenme ve Rastgele olmayan çiftleşmeleri örneklerle açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Evrimsel çalışmalarda kullanılan moleküler tekniklerinin esaslarını ve kullanış amaçlarını örnekler üzerinden anlatır | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Farklı Türleşme modellerini örnekleriyle açıklar | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Farklı evrim teorileri arasındaki farkları karşılaştırmalı olarak tartışır | 4 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ;
Evrimsel biyoloji ile biyolojinin diğer çalışma alanları arasında ilişki kurar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 4,4 | 4,2 | 4,2 | 2,6 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,6 | 4,6 | 4,8 | 4,8 |