Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Prokaryot Genetiği | MBG334 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | sözlü anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan DARCAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Cihan DARCAN |
Amaç |
Prokaryot organizmaların moleküler yapıları, regülasyonu, genetiği ve değişimlerini öğretmek |
Ders İçeriği |
Moleküler Biyolojinin esasları, DNA, RNA, Replikasyon, Transkripsiyon, Translasyon, Genlerin regülasyonu, Mutasyon, Genetik madde aktarımı, gen klonlanması ve rekombinant DNA teknolojisi, plazmitler, omik teknolojisi |
Ders Kaynakları |
Brock Mikroorganizmaların Biyolojisi
Bakteri genetiği |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Moleküler biyolojinin esasları | |
1 | Moleküler biyolojinin esasları | |
2 | DNA, DNA replikasyonu, | |
3 | RNA ve Transkripsiyon mekanizması | |
4 | Translasyon mekanizması, genetik kod | |
7 | Gen ifadesinin düzenlenmesi | Grup Çalışması |
7 | Gen ifadesinin düzenlenmesi | Grup Çalışması |
8 | Ara sınav | |
9 | Genetik madde aktarım yolları | Grup Çalışması |
10 | Plazmitler | Grup Çalışması |
7 | Mutasyon ve tamir mekanizmaları | |
11 | Genomik Teknolojileri | |
13 | Genetik mühendisliği ve Biyoteknoloji | |
14 | Ödevlerin sunumu ve tartışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mutasyonlar, Genetik madde aktarım yöntemlerini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Transkripsiyon, Replikasyon ve Translasyon mekanizmalarını öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Prokaryotik organizmaların genetik materyalini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Genetik materyallerden mühendislik ilkeleri ve biyoteknoloji çerçevesinde faydalanma yöntem ve gereklerini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bakterilerin DNA ve RNA yapısını ve bunların özelliklerini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mutasyonlar, Genetik madde aktarım yöntemlerini öğrenir | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Transkripsiyon, Replikasyon ve Translasyon mekanizmalarını öğrenir | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
Prokaryotik organizmaların genetik materyalini öğrenir | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
Genetik materyallerden mühendislik ilkeleri ve biyoteknoloji çerçevesinde faydalanma yöntem ve gereklerini öğrenir | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Bakterilerin DNA ve RNA yapısını ve bunların özelliklerini öğrenir | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 3,8 | 3,2 | 2,4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1,6 | 1 | 1 | 1 |